ANNONS
Annons

Hjälp kring nyinköpt EOS 350

Produkter
(logga in för att koppla)

smetter

Medlem
Hej!

Jag har nyligen köpt min första Digitala systemkamera, en Canon 350. Jag har nu lite frågor kring den, som jag är tacksam för svar.

* Finns det en svensk manual som man kan ladda ner från nätet, då det endast medföljde manual på franska/tyska/Italienska

* Hur pass noggran ska man vara när man byter objektiv, med tanke på att det inte ska komma in damm i huset.

* När jag fotar med autoprogramet så vill gärna kameran använda blixt, även fast ljuset är tillräckligt, kan man ändra detta på ngt sätt?

* Hur många exponeringar klarar den inbyggda blixten innan man behöver byta lampan?

* Försämmras bildkvaliten något ju mer bilder man tar? Ex är det bättre kvalitet på bild nr.1 jämfört med bild nr.10 000?

Vore kul att får svar på dessa funderingar, då jag annars är grymt nöjd med kameran.

Ha de!

smetter skrev:

* När jag fotar med autoprogramet så vill gärna kameran använda blixt, även fast ljuset är tillräckligt, kan man ändra detta på ngt sätt?

Japp, ändra genast till P-läget istället. Auto har aldrig gjort någon glad (iaf aldrig mig)

* Hur många exponeringar klarar den inbyggda blixten innan man behöver byta lampan?

Jag har aldrig hört om någon som behövt byta för att den "brunnit ut", dvs inget du behöver oroa dig för.

* Försämmras bildkvaliten något ju mer bilder man tar? Ex är det bättre kvalitet på bild nr.1 jämfört med bild nr.10 000?

Nej det är snarare så att bildkvalitén på bild 10 000 är bättre än den på bild nr. 1. Fast det beror ju så klart på att du utvecklats som fotograf och lärt dig kameran bättre =)

smetter skrev:
Hej!

Jag har nyligen köpt min första Digitala systemkamera, en Canon 350. Jag har nu lite frågor kring den, som jag är tacksam för svar.

* Finns det en svensk manual som man kan ladda ner från nätet, då det endast medföljde manual på franska/tyska/Italienska

* Hur pass noggran ska man vara när man byter objektiv, med tanke på att det inte ska komma in damm i huset.

Vore kul att får svar på dessa funderingar, då jag annars är grymt nöjd med kameran.

Ha de!
När du byter objektiv kan du tänka på att stänga av kameran eftersom den annars har en tendens att dra till sig dammet, dessutom bör du rikta huset neråt för att undvika nedfallande partiklar. Var också nogrann med att ha bakre objektivlocket ständigt monterat på ej använda objektiv. Förvara grejerna i en fotoväska och rengör de med jämna mellanrum, dvs torka av de från smuts o damm.

Jag laddade ner en engelsk manual från någon av canons asiatiska websidor. Länken fanns här på fotosidan någon stans.

Du kan prova att fråga på ett Danskt eller Norskt fotoforum efter en Svensk manual, dom får nämligen den med likväl som vi får deras med kameran när den köps i Norden, och dom har troligen ingen nytta av den Svenska.

/kent.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar