Annons

Hjälp, knasig, stor fågel på svensk väg??

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Th

Avslutat medlemskap
Hej!

När min mor kom hem idag med bilen så var det enligt henne en stor konstig fågel på vägen.
Den gick "upprätt" och lunkade fram (pingvingång) och hade en svart stor, tjock krokig/böjd näbb.
Den gick sakta mitt på vägen och hon fick försiktigt köra om den. Hon vågade inte gå ut och leta fram nån kamera eller så i rädlsa över att den skulle hugga.

Jag blev helt ställd och trodde inte först på det.. Men mamma är inte den som ljuger (hon är 46 år och inte 90+ så det lär ju inte vara nån åldersrelaterad grej :p)...
Den var tydligen svart och enligt vad hon visade med handen så kan den ha varit runt 50-60 cm hög.

Låter verkligen helmysko. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Det var ingen fasan eller så.

Är utanför Helsingborg..

Hjälp, känns som tagit ur en ding ding värld.
Någon möjlighet till att det kan vara något annat än en ren sagofigur som kommit på besök från dimension X?
Vad kan det ha varit för en skapelse??

Senast ändrad:
Re: en skarv möjligtvis

dudek53 skrev:
Jag har hört talas om att unga skarvar kan hamna lite varstans. Jag har själv kollat in en skum skarv i slottsparken i malmö som troligtvis var lite sjuk, men det låter nästan som en sådan när jag hör din beskrivning.
Antingen det eller en genmanipulerad ekorre

http://images.google.se/imgres?imgu...rev=/images?q=skarv&gbv=2&svnum=10&hl=sv&sa=G

Tack för svaret!
Perfekt, hon trodde att det nog kunde vara en sådan. Häftigt, har aldrig sett någon sån. Synd man inte var hemma och ute med kameran..

Bra jobbat!
Nu kan jag sova lugnt :p

Ha det fint!

Re: Re: en skarv möjligtvis

Andreas Th skrev:
Tack för svaret!
Perfekt, hon trodde att det nog kunde vara en sådan. Häftigt, har aldrig sett någon sån. Synd man inte var hemma och ute med kameran..

Bra jobbat!
Nu kan jag sova lugnt :p

Ha det fint!
Åk till västkusten. Hela skärgården här är full av dom. Riktigt fina när dom står och torkar vingarna i solen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar