Annons

Hjälp i djungeln av kameraväskor i slingmodell

Produkter
(logga in för att koppla)

Hostis

Aktiv medlem
Hej.

Som rubriken ovan lyder!

Har redan en Lowepro 450AW som håller det mesta jag har. Tyvärr så är den inte praktisk om jag reser bort över en weekend.

Jag kommer resa till London om 1 månad och vill gärna ha med mig kamera plus 2-3-4 objektiv.
Jag vill vara mobil samt kunna byta objektiv relativt snabbt utan och behöva ta av mig väskan för ett enkelt byte av objektiv.

Då är en väska av sling modell perfekt!

Nu har jag tillbringat min tid som en galning framför youtube och dom flesta nätbutiker som säljer dessa utan och hitta något.

Mitt problem är att jag vill kunna få plats med en Macbook Pro Retina 13" i den också. Det är där skon klämmer. Det finns väskor som erbjuder det jag vill ha, men dessa tar bara surfplattor.

Har efter samtal med ScandinavianPhoto nästan gett upp hoppet.
Finns det verkligen ingen tillverkare som har en Sling väska som kan ta det jag eftersträvar?
En bärbar på 13" är egentligen inte så stor om man tänker efter. Bara jag som tycker det?

Kraven för väskan.

1. Jag vill inte checka in mina saker utan kunna ta det som mindre handbagage.
2. Vill kunna efter en dag på stan med kameran kunna sätta mig någonstans och lägga över bilderna på datorn om jag vill så.
3. Absolut ingen ryggsäck. Hade jag varit ute efter det så hade jag inte startat denna tråd.

Think Tank TurnStyle 20 = Perfekt men ingen plats för 13"
Kata Torso Pack T-214 = Samma här.
etc.

Någon som kan hjälpa en desperat kille?

Mvh.

Namo
 
Intressant, ska kolla in denna och får återkomma.

Är du inte nöjd med den om man får fråga?

Jo, den har funkat jättebra den enda dagen jag använt den.... Har inget behov av att få med mig så mycket grejer märkte jag, har andra mindre väskor som används istället... Det som är bra med väskan är att man kan bygga upp den som man vill, jag skulle ha den för att lätt kunna komma åt kameran med monterat 70-200 f2.8 och att då ha motljusskyddet rätt monterat.. Till det så använder jag idag ett Tink Tank Digital Holster 50 som fyller mitt behov bättre...

Mvh. Henke
 
Jo, den har funkat jättebra den enda dagen jag använt den.... Har inget behov av att få med mig så mycket grejer märkte jag, har andra mindre väskor som används istället... Det som är bra med väskan är att man kan bygga upp den som man vill, jag skulle ha den för att lätt kunna komma åt kameran med monterat 70-200 f2.8 och att då ha motljusskyddet rätt monterat.. Till det så använder jag idag ett Tink Tank Digital Holster 50 som fyller mitt behov bättre...

Mvh. Henke

Jag förstår.

Har du kvar alla extra skiljeväggar och spännband som följer med när du köpte den?

Mvh.

Namo.
 
Japp, allt finns kvar..! :)

Mvh. Henke

Den verkar väldigt intressant och fyller mina behov mer än tillräckligt. Dock så verkar den lite för stor. Frågan är hur den känns efter att ha haft den med sig 5-6 tim..? Risken är att man överpackar den när det ändå finns plats ;)

Jag är väldigt intresserad som sagt och avfärdar inte denna som eventuell kandidat.
Har insett att det inte finns "a bag to rule them all"

Antingen så blir det denna väska eller en mindre till kostnad av och skippa den bärbara.

Förresten, vad väger den och vad skulle frakten kosta?

Mvh.

Namo.
 
Den väger strax över ett kilo tror jag... Frakten med t ex blocketpaketet skulle väl hamna på ca 120:-..

Mvh. Henke
 
Den väger strax över ett kilo tror jag... Frakten med t ex blocketpaketet skulle väl hamna på ca 120:-..

Mvh. Henke

Skickar ett pm.

edit.
verkar inte kunna skicka pm.

Antingen så lägger du ut en annons så vi får prata vidare.
Kanske inte rätt forum och diskutera en eventuell annons?
 
Ona har en väska som heter Brixton, helt perfekt för det du vill göra. Har en själv och den är helt magisk på att svälja saker.
Enda problemet är priset. ;)
 
Ona har en väska som heter Brixton, helt perfekt för det du vill göra. Har en själv och den är helt magisk på att svälja saker.
Enda problemet är priset. ;)

´Tack.

Men det är väl inte riktigt sling denna variant ?
Mer axelväska?

Jag hittade dock en annan igår men dom säljs inte i Sverige.

Incase dslr pro Sling Pack, riktigt snygga enligt mig!
 
LowePro Passport Sling (blev osäker på namnet nu) kanske passar dig? Jag har v1 och nu är v3 ute med laptopfack. Den är rätt liten, kamera plus 1 ev 2 mindre objektiv. Men sätter man i något externt vadderat i "övrigt" facket så sväljer den mer.
 
Hej Namo

Kanske kan den här slingbagen vara till hjälp. http://www.fotosidan.se/reviews/viewproduct.htm?ID=22136

Använder denna när jag är i city och fotar.
Kostar c:a 1000:- på Scandinavianphoto.
Den är tålig för stötar vilket kan vara bra när man rör sig bland folk
Jag brukar ha 2st. Nikon d300 med battgrepp. Och en glugg monterad på varje hus . Sigma 18-50 2,8 och 80-200 2,8 bägge med motljusskydd på. Plus Sigma 12-24 och en 50 1,8 och två blixtar SB-700 och en SB-24.
Och så går det ner en laptop i datorfacket.
Lite tungt men praktiskt.

//Benny
 
LowePro Passport Sling (blev osäker på namnet nu) kanske passar dig? Jag har v1 och nu är v3 ute med laptopfack. Den är rätt liten, kamera plus 1 ev 2 mindre objektiv. Men sätter man i något externt vadderat i "övrigt" facket så sväljer den mer.

Tack, tyvärr den tar bara surfplatta.
 
Hej Namo

Kanske kan den här slingbagen vara till hjälp. http://www.fotosidan.se/reviews/viewproduct.htm?ID=22136

Använder denna när jag är i city och fotar.
Kostar c:a 1000:- på Scandinavianphoto.
Den är tålig för stötar vilket kan vara bra när man rör sig bland folk
Jag brukar ha 2st. Nikon d300 med battgrepp. Och en glugg monterad på varje hus . Sigma 18-50 2,8 och 80-200 2,8 bägge med motljusskydd på. Plus Sigma 12-24 och en 50 1,8 och två blixtar SB-700 och en SB-24.
Och så går det ner en laptop i datorfacket.
Lite tungt men praktiskt.

//Benny

Tack Benny.

Ja kom över denna på nätet för någon dag sen. Den ligger på min lista över eventuell väska.
Lowepro DSLR Video Fastpack 150 AW är också en variant.
Den som är mest intressant och snyggaste väskan jag kommit över dessa dagar är.
Incase DSLR Sling. Tyvärr så säljs den inte i Sverige.
Dags och bestämma sig då tiden börjar bli knapp.. /Namo
 
Sådär!

Den ultimata slingväskan är hittat och fyller mina behov.
Vill tacka alla som har kommit med tips och förslag på väskor.

Det blev en Think Tank Sling-O-Matic 20.
Det står ingenstans att en laptop skall kunna gå ner i denna väska, varken på hemsidan eller inte ens på youtube reviews nämns detta.

Får ner min 13" macbook med Speck smartshell case både i främre och bakre fack. Det är lite tight men funkar.

3-4 gluggar, 2 blixtar, kamerahus, laddare, minneskort och laptop = inga problem!

/Namo
 
Sådär!

Den ultimata slingväskan är hittat och fyller mina behov.
Vill tacka alla som har kommit med tips och förslag på väskor.

Det blev en Think Tank Sling-O-Matic 20.
Det står ingenstans att en laptop skall kunna gå ner i denna väska, varken på hemsidan eller inte ens på youtube reviews nämns detta.

Får ner min 13" macbook med Speck smartshell case både i främre och bakre fack. Det är lite tight men funkar.

3-4 gluggar, 2 blixtar, kamerahus, laddare, minneskort och laptop = inga problem!

/Namo

Den blir du nöjd med, Think Tank gör robusta väskor! Hör av dig om du skaffar en större dator...!! ;) ;) ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.