Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Hur ska jag få till projektet??

Produkter
(logga in för att koppla)

Black Pearl

Aktiv medlem
Jag ska börja tredje ring nästa termin men har redan satt igång med mitt projektarbete.
I arbetet vill jag göra en serie av hundfotografier och kanske konstverk. Dock har hundfotograferingen visat sig vara mycket svårare än jag anat. Jag har idag varit ute fyra gånger för att fota olika hundar med olika ägare... men jag kan liksom inte få till det!
Min stora idol är William Wegman och jag älskar verkligen hans bilder... skulle helst vilja köra på hans stil.

Har ni några idéer till fotografier eller bra uppsättningar som jag kan använda mig av? ( Min utrustning består av en Canon D10 och diverse linser)

Väldigt tacksam för idéer!
m v h // Ulrika

Tvärtemot, hundbilder tänker jag porträtt med softfilter, skit i det. Kör hårt ljus i ruffiga miljöer, snäva utsnitt och grälla färger på hundarnas accessoirer.
Det tror jag kan bli coolt, rockhundreportage, hoppas du fattar bildidén.

Åk på en hundutställning. finns massor med bra bilder att ta där på mattar/hussar tillsammans med sina hundar som dom friserar och sprayar med massor med hårspray, allt för att varje strå ska ligga rätt

Eller åk till en brukshundsklubb. Fast jag tror att utställningar är bättre.

Gå in på http://www.skk.se/
På första sidan finns ett kalendarium över kommande utställningar

Ciao Annika

Vet inte vem Wegman är, men hade jag fotat vovvsingar, hade jag nog kört på en blandning av S/V med högkontrast, diametralt motsatt omgivning till hundens karaktär (pudel i industri miljö, dobberman i grönsakslandet) och sedan hade jag bett hundägarna att spela apa och löjla sig framförkameran Gärna cosplayat eller liknande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar