Annons

Hjälp! Fota kläder för butik.

Produkter
(logga in för att koppla)

Ilic

Avslutat medlemskap
Hej!

Det är för första gången jag skall hantera en hel studio.
Behöver tips på hur man skall bära sig åt för att ta godkända bilder på kläder till en butik.
Kläderna kommer sitta på en oerfaren modell, och kläderna skall även fotas frilagda.

Vad jag behöver hjälp med är:
1. Ljussättning med 2 blixtar på modell (Bakgrunden skall vara vit, frågan är om det går med enbart två 260ws blixtar?)
2. Hur skall modellen posera så att kläderna syns bäst? (Eftersom hon är helt oerfaren så är det jag som måste tala om för henne hur det skall gå till. Jag kan inte mer än att hitta inspiration från andra bilder, kan du ge mig något tips?)
3. Ljussättning med 2 blixtar på frilagda plagg. Plaggen kommer ligga platt på marken som bilden på t-shirten nedan. (Hur frilägger jag plaggen som på bilden nedan? Kan du ge mig tips eller en bra länk på hur jag skall gå tillväga?)

UTRUSTNING:
Canon 40D
Tamron 17-50mm 2.8
Canon 50mm 1.4
2 st 260ws blixtar, med tillhörande softboxar och paraplyer (silver och guld).

Känn dig inte tvungen att svara på Alla mina frågor. Vart enda tips kommer hjälpa mig i denna situationen.

Med många förhoppningsvisa hälsningar!
 

Bilagor

  • 18209_01_p.jpg
    18209_01_p.jpg
    18.3 KB · Visningar: 509
Kolla in http://www.kom.se/styleshoot.html
Där finns en hel lösning som kan få plaggen till fristående bilder direkt och här en kapacitet på upp till 300 plagg om dan.
Detta om du har behov av detta löpande!
Programvara måttsätter även plaggen direkt om man har behov av det genom att fota dem med en plastcirkel. Annars kan man utgå från färdiga foton också
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.