Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp, får inte blixten att fungera

Produkter
(logga in för att koppla)

Atenza85

Aktiv medlem
Hej

Jag köpte nyss en begagnad Nissin Di622, som jag tänkte komplettera med min Di622 mkII som jag hade sen tidigare.

Jag har då använt en Hähnel Combi TF radiosändare, och blixt på stativ, så nu köpte jag ytterligare ett stativ, samt en extra Hähnel mottagare, till den beggade blixten, så att jag kunde använda båda på en gång.

Men jag får inte Di622an att fungera. Jag har testat med Di622 mkII och den fungerar på båda mottagarna, så dessa fungerar.
Någon som har någon ide om hur jag ska göra? Blixten fungerar som den ska i kameran.

Tacksam för svar

Kolla att blixten inte åker för långt fram eller stannar för tidigt när du kör in den i radiotriggern. Det kan vara någon liten skada i foten på den som inte märks när du sätter den på kameran. Kolla också att sidokontakten och bottenkontakten( -erna) fjädrar på samma sätt som på den andra blixten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar