oloan
Aktiv medlem
Jag ska visa bilder i en stor lokal utrustad med en dataprojektor. Problemet är att jag inte vet vad det är för projektor. Jag gissar att upplösningen är XGA (1024x768) men jag är inte säker, kan vara mer också. Det finns ingen möjlighet att ta reda på specifikationerna i förväg.
Bilderna som jag ska visa är scannade dior. Vilken upplösning ska jag ha på bilderna för att vara säker på att resultatet blir bra? 1024x768? Hur blir det då om projektorn klarar en högre upplösning?
Jag planerar att göra presentationen i powerpoint, kan ni tipsa om något annat gratis program som är bättre för bildvisning, jag vill gärna ha övertoning i övergångarna.
Alla tips och ideer välkomnas, jag har lite panik över detta.
Bilderna som jag ska visa är scannade dior. Vilken upplösning ska jag ha på bilderna för att vara säker på att resultatet blir bra? 1024x768? Hur blir det då om projektorn klarar en högre upplösning?
Jag planerar att göra presentationen i powerpoint, kan ni tipsa om något annat gratis program som är bättre för bildvisning, jag vill gärna ha övertoning i övergångarna.
Alla tips och ideer välkomnas, jag har lite panik över detta.