Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hjälp batterier till 350D
- Trådstartare Martin A
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
Milliamperetimmar är inte "styrka", utan kapacitet. Du kan ha ett batteri på 100 mAh och det ska funka. Men inte länge.
Vad är det som inte funkar? Jag antar att du har dem i ett batterigrepp. Kanske något i kameran ska ändras för att det ska funka med separata småbatterier?
Läs manualen.
Vad är det som inte funkar? Jag antar att du har dem i ett batterigrepp. Kanske något i kameran ska ändras för att det ska funka med separata småbatterier?
Läs manualen.
Martin A
Medlem
det funkar med alkaliska batterier
hitta inget i manualen. föresten ja jag använder batterigreppet=). aså det är så här att när jag använder alkaliska batterier så går det bra då visar mätaren full. men när jag använder dom ladnings bara så visar mätaren först ful. sen tar jag ut batterierna... väntar till nästa dag. ståpar i dom igen. då visar mätaren halv eller blinkar. OBS baterierna är fulla.. funkar till allt annat. jag spela på ett gammal sega konsol som tog 6 st. spela i flera timmar =)..
Va kan det var ??
hitta inget i manualen. föresten ja jag använder batterigreppet=). aså det är så här att när jag använder alkaliska batterier så går det bra då visar mätaren full. men när jag använder dom ladnings bara så visar mätaren först ful. sen tar jag ut batterierna... väntar till nästa dag. ståpar i dom igen. då visar mätaren halv eller blinkar. OBS baterierna är fulla.. funkar till allt annat. jag spela på ett gammal sega konsol som tog 6 st. spela i flera timmar =)..
Va kan det var ??
Makten
Aktiv medlem
Re: det funkar med alkaliska batterier
Jag vet inte riktigt hur det funkar, men det kanske är dumt att byta plats på batterierna under urladdning. Prova att låta dem sitta i hela tiden istället så kanske det går bättre.
Varför tar du ur dem? Det skulle kunna vara så att nåt av batterierna är lite slött, och att det tar slut först, vilket då också får hela rasket att dö. Om du har en multimeter så kan du mäta spänningen över vart och ett av batterierna och se om något ligger mycket lägre. Då bör du kunna lämna tillbaka det i affären eftersom det är defekt.Martin A skrev:
Va kan det var ??
Jag vet inte riktigt hur det funkar, men det kanske är dumt att byta plats på batterierna under urladdning. Prova att låta dem sitta i hela tiden istället så kanske det går bättre.
Lysmask
Avslutat medlemskap
AA-hållaren till batterigreppet är inte tänkt för laddbara batterier. De laddbara är på 1,2 volt vs 1,5 på vanliga, därav den låga laddindikering så snabbt. Kameran kommer att stänga ner innan batterierna är urladdade på grund av den lägre spänningen.
Om inte jag missminner mig så står också detta i instruktionerna till batterigreppet, är inte 100 på det dock då jag bara bläddrade igenom den lite snabbt när jag packade upp mitt.
Ett tips är att istället skaffa nåt mer batteri av originaltyp att ha i batterigreppet. De finns på massa ställen och kostar från 100:- , undvik de allra billigaste dock, har kastat ett par såna som hade grymt dålig livslängd.
AA-hållaren är perfa att ha i nödlägen dock eftersom de batterierna finns att få tag på precis överallt..
Om inte jag missminner mig så står också detta i instruktionerna till batterigreppet, är inte 100 på det dock då jag bara bläddrade igenom den lite snabbt när jag packade upp mitt.
Ett tips är att istället skaffa nåt mer batteri av originaltyp att ha i batterigreppet. De finns på massa ställen och kostar från 100:- , undvik de allra billigaste dock, har kastat ett par såna som hade grymt dålig livslängd.
AA-hållaren är perfa att ha i nödlägen dock eftersom de batterierna finns att få tag på precis överallt..