ANNONS
Annons

Hjälp att välja mellan två enkla hemmastudioset

Produkter
(logga in för att koppla)

Rade31

Medlem
Jag är en ganska okunnig människa när det gäller foto men eftersom jag har två fina barn att fota och tycker foto är jättekul, ska jag inandla en liten mini hemma studio, så jag kan ta porträttbilder på barnen hemma. Har en Canon EOS 400d, med det standardobjektivb som följer med kameran.

Någon som vet om den kameran har ett synkuttag?

Står och väljer mellan dess två studios:

www.cyberphoto.se/info.php?article=371261

och

www.kaffebrus.com/studioset-2-x-110ws-233.htm...

Prisskillnaden bryr jag mig inte om. Är inte så tekniskt insatt, så ber er andra om råd vilket av dessa jag ska satsa på. Blixtarna verkar ha lite högre Ws i det förstnämnda paketet, dock något längre uppladdningstid (1-2 sek mot det andra paketets 0,5-1 sek). Vilket tror ni är bättre att köpa? Synpunkter och råd mottages tacksamt!

Har också funderingar på att införskaffa ett nytt objektiv, men är osäker på hur stor skillnad det egentligen skulle göra. I så fall kommer jag att köpa ett Canon EF 50/1,8 II.

Har ett bra statis till kameran hemma och tänker köpa en fjärrutläsare till kameran så jag inte fastnar bakom kameran hela tiden.

Något annat jag borde införskaffa, eller tror ni att detta täcker en glad amatörs behov? Glad för all hjälp jag kan få!

Ojdå, tack för tipset! Har läst igenom tråden som faktiskt inte handlade om det ena kitet vs det andra, utan om dyrare utrustning vs billigare. Så om någon kan hjälpa mig med vilket av dess två kit som verkar bäst är jag fortfarande tacksam.

Jag har setet från Kaffebrus. Det är alldeles utmärkt. Visst, ett dyrare set är säkert bättre men jag tycker nog man får väldigt mycket för pengarna. Så länge det inte ska monteras upp o ner ofta så är det nog inget problem. Synkuttag behöver du inte på kameran, det medföljer en trådlös sändare och mottagare :)
Har inte testat det från Cyberphoto så egentligen svarar jag ju inte på din fråga, men få har nog testat båda.

Mvh
Patrik

Åh, tack för ett bra svar! Dum fråga kanske, men följer det med mottagare till båda blixtarna i detta set, alltså så man kan använad både paraply och softbox samtidigt? Om man vill köpa fjärrutlösare till själva kameran (så jag inte måste sitta bakom den hela tiden), funkar det så att blixtarna löser ut då också?

Åh, tack för ett bra svar! Dum fråga kanske, men följer det med mottagare till båda blixtarna i detta set, alltså så man kan använad både paraply och softbox samtidigt? Om man vill köpa fjärrutlösare till själva kameran (så jag inte måste sitta bakom den hela tiden), funkar det så att blixtarna löser ut då också?

Det följer med en mottagare, den andra blixten löser du ut med slavcellen.
Det funkar utmärkt att lösa ut kameran med fjärrutlösare och använda blixtarna....

Mvh
Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar