Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hjälp att hitta kunnigt fotolabb

Produkter
(logga in för att koppla)

supinum

Medlem
I början på 70-talet när jag och min syster inte voro blott mycket mer än ett par tvärhänder höga fotograferades vi av vår far.
Förstoringen gjordes på ett stycke 'fotoduk' (heter det så?) och mäter ca 80x120cm. Duken är inte helt plan och har ett elakt veck. Dessutom har den förvarats hoprullad (som en affisch) under många år.
Nu ska den hedras med framträdande plats i hemmet och en juste inramning. Och då funderar jag om man inte skulle kunna blöta den ordentligt och lägga den i en rejäl tork.

Det här har jag inte kunskapen, vanan eller utrustningen att göra själv så jag tänkte jag måste vända mig till ett labb som fortfarande pysslar med 'riktig' fotografi.

Så min fråga till er är helt enkelt - Var tycker ni jag ska vända mig?
Visst kan jag ta första bästa labb i gula sidorna men jag vill verkligen inte att det här ska gå fel så jag hade hoppats på att bli rekommenderad ett bra labb som vet vad dom gör.
Bilden och jag finns i Tranås så någonstans mellan Jönköping och Stockholm känns görligt.

/mvh David S

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar