Annons

Hjälp ang Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM

Produkter
(logga in för att koppla)

rsdea

Medlem
Hjälp ang Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM
Det är så att jag funderar att byta mitt 24-105 f4 L is usm mot ett Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM. jag gillar verkligen mitt 24-105 men vill ha ett med mer zoom möjligeheter.. hur står sig ett Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM i bildkvalite jämfört med mitt 24-105 som jag har nu ? är ett Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM nå att satsa på då jag ev kan byta mitt mot ett sådant ?

70-300 DO är ju mest känd för att vara ovanligt bra på de längre brännvidderna, till skillnad från t ex motsvarigheten utan diffraktionslinser. Men i övrigt betalar du nog ett pris för att det är så kompakt, många har blivit besvikna på det här objektivet har man ju förstått, därav de relativt låga begagnatpriserna.

För mig verkar det vansinnigt att byta bort den gluggen du har. De e ju en erkänt bra glugg. Hade jag varit i dina kläder så hade jag sparat och köpt en glugg till. Kanske en 70-200 f4 som e en höjdare.

Anledningen att jag funderar att byta är att dom saker jag vill fota behöver jag mer zoom för att få dom bilder jag önskar. och som det är nu så finns det inte pengar till att spara till ett telezoom. 70-300 måste vara ett riktigt bra objekti iaf med tanke på pris...måste vara 10ggr bättre än en telezoom tamron eller sigma för 1500:- ? sen kan jag spara och köpa ett 24-105 igen..det var tanken

Utifrån din ekonomi så är det väl ditt val att i så fall välja ett såpass dyrt objektiv som 70-300DO, är det inte vettigare att behålla ditt 24-105 och t ex köpa 70-300IS utan diffraktionslinser? Får du för ca 3500 kr begagnad, istället för 8000 kr. Den är visserligen rätt kass på längsta brännvidden, särskilt jämfört med DO-versionen, men är å andra sidan utmärkt i övrigt. Men lite längre och större iofs också på den negativa sidan jämförelsevis.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar