Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjääälp vad är det för fel.

Produkter
(logga in för att koppla)
Dina bilder är länkade till din hårddisk. Du får nog allt ta och ändra på det om vi ska kunna se dina bilder.

Hmm, om man har sett filmen The Omen för många gånger är det nog dags att skaffa ett kors eller två (fixa en vitlökkrans för säkerhets skull också).

Det kan inte vara så enkelt att något skräp har fastnat i huset, har du kollat ordenligt?

PS: bild #1 och #2 funkar fortfarande inte.

abbeman skrev:
Det måste ju vara någonting med kameran.

Ja, det är ngt med kameran;/

Låter inget kul men eftersom det sker konsekvent så är det ju ett konkret fel som säkert går att göra ngt åt.
Det ser unekligen ut som att ngt har fastnat i kameran,, ngt som ligger i eller allllldeles nära filmbasen, bak vid filmen...

Kontakta Nikon (maila bilder,,) och fråga, fenomenet är säkert inget unikt.

Mvh Niclas, som förstår frustrationen!!

Ja ni..Om jag inte ens kan få en länk att fungera, hur ska jag då hitta felet i kameran. Tycker jag har synat noga, men ska göra en genomgång till. Slutligen får jag väl höra av mig till Nikon.

"Kan det inte vara så att labbet har ställt in maskinen fel. Hur ser negativen ut?"

Olika filmer, olika labb, olika tillfällen. Det syns tydligt på alla negativ, som en liten oexponerad fläck. (Som om något ligger i vägen för filmen)

Om det är fel på kameran så syns det kanske bara när slutaren är öppen. Om du inte har synat den i det läget kan det ju vara värt ett försök.

Enklast att kontrollera om något sitter i strålgången är att ta bort objektivet och titta bakifrån genom kameran när slutaren är öppen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar