Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
HJÄLP! Vad har hänt med mina bilder?
- Trådstartare RobinHansen
- Start datum
Oskari Ylitolva
Avslutat medlemskap
vad har du för minneskort?
RobinHansen
Avslutat medlemskap
Jag har SDHC Sandisk 8 gb.
Anders Östberg
Guest
Ser bilderna trasiga ut även när du tittar på dom i kameran, eller är det först efter att du fört över dom till datorn?
RobinHansen
Avslutat medlemskap
Nej konstigt nog så är inte bilderna trasiga i kameran. Bara efter jag överfört dom till datorn.
jelu1661
Aktiv medlem
Om det är råfiler så kan de se okej ut i kameran för att de bara är delvis korrupta, och kameran visar bara den lilla jpeg som ligger inbakad i råfilen.
Om det är jpeg redan på kortet så är det antagligen som så att de blir korrupta i överföringen kamera --> dator. Hur gör du den?
Oavsett vilket så bör du undersöka hälsan hos ditt minneskort, rengöra kamerans minneskortsplats och se om du kan se några trasiga pinnar eller kontaktbläck samt rengöra och kontrollera ev minneskortsläsarplatser eller kontaktdon etc.
Om det är jpeg redan på kortet så är det antagligen som så att de blir korrupta i överföringen kamera --> dator. Hur gör du den?
Oavsett vilket så bör du undersöka hälsan hos ditt minneskort, rengöra kamerans minneskortsplats och se om du kan se några trasiga pinnar eller kontaktbläck samt rengöra och kontrollera ev minneskortsläsarplatser eller kontaktdon etc.