Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HJÄLP!!! Bilderna blir dåliga på wordpress!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

frida4444

Ny medlem
Hej! Jag behöver verkligen lite hjälp här, jag har ett foto intresse och fick lite jobb inom den kategorin men ett utav jobben vill dom att jag ska ladda in bilderna på deras wordpress och när jag gör de blir mina bilder dåliga, prickiga och isiga eller hur jag nu ska förklara de hela men kvaliten ser skit ut iaf. Nu är de så att jag aldrig använd wordpress förut och det är inte alls samma kvalité på bilderna på datorn och facebook om man jämför med wordpress. Jag vet inte hur jag ska lösa problemet. Snälla hjälp :)

Använder du wordpress.com eller wordpress.org?

Mitt bästa tips är att skaffa ett konto på photobucket eller något liknande och sedan länka bilderna (HTML Code-länken) till bloggen. Det funkar mycket bättre tycker jag! Wordpress hanterar inte bilder något vidare enligt min erfarenhet. Dock har jag aldrig vart med om att bilderna har blivit sämre kvalité så det vet jag inte vad det beror på.

Så här ser min fotoblogg ut:

http://helmetrock.wordpress.com

Kan du lägga upp en länk till din, så får vi se hur det ser ut?

Rickard. Du har verkligen några intressanta bildreportage. Inte minst det från gruvan. Men, kan du inte konfa ditt WP så inläggen visas i ...ja vad heter det....typ med en länk "Visa mer" eller "Läs hela inlägget". Som du har det nu blir det en jäkla massa scrollande...och jag vill verkligen se dina inlägg var för sig. ;-)

Rickard. Du har verkligen några intressanta bildreportage. Inte minst det från gruvan. Men, kan du inte konfa ditt WP så inläggen visas i ...ja vad heter det....typ med en länk "Visa mer" eller "Läs hela inlägget". Som du har det nu blir det en jäkla massa scrollande...och jag vill verkligen se dina inlägg var för sig. ;-)

Ååååååh, tack för kommentaren :)

Tack för tipset, jag ska kolla upp om det går att visa en förhandstitt på varje inlägg istället! Bra idé!

Ååååååh, tack för kommentaren :)

Tack för tipset, jag ska kolla upp om det går att visa en förhandstitt på varje inlägg istället! Bra idé!

Jag håller just på med att meka ihop en ny blogg/hemsida (för närmast sörjande :) ...under construction typ...)

Då har jag lagt upp det såhär....inbillar mig att det blir hyfsat överskådligt.

www.tauruz.se

lyckades fixa problemet

Hej. Tack till er som gav lite förlag och hjälp. Visade sig vara Wordpress automatiska storleks justering som gjorde att bilderna blev prickiga . Justerade storleken på bilderna innan jag laddade upp dom på Wordpress och valde "enable flash" på Worpress och då blev bilderna jätte fina igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar