Annons

HJÄLP! 70-tals fotografering!

Produkter
(logga in för att koppla)

soulmate

Medlem
Har planerat en fotografering tills på torsdag (1/12-11) och har kört fast totalt. Det ska vara en 70-tals inspirerad fotografering med hippiestil, men vet inte vart jag ska hålla till. Igår kom snön och det blir mörkt kl 15.00 så jag kan inte vara ute eftersom vi har bestämt att plåtningen ska äga rum vid 16.00 i Sundsvalls området. Har tillgång till studioblixtar, men det är verkligen kolsvart vid 16.00 så det lär inte bli så snyggt om jag använder dem utomhus eftersom det kommer förstöra den naturliga känslan då.

Är sjukt stressad! Finns det någon vänlig själ som kan ge något råd?

Fota mot grå bakgrund med blixtarna och frilägg sen med Refine Edge tex i Photoshop CS5 och byt sen bakgrund med ett lämpligt hippiemotiv. Gratis bakgrunder finns i mängder på www.sxc.hu som nog är det största arkivet med sökbara gratisbilder som finns.

Jag föredrar att göra så mycket som möjligt vid fotograferingstillfället för att det inte ska bli ett redigeringsjobb istället. Detta jobb kommer att betygssättas eftersom jag pluggar till fotograf och därför är jag särskilt mån om att allt ska bli så perfekt som möjligt.

Du kan köra en projektor med psykedeliska mönster på bakgrunden och sen ha dina modeller i de hippiekläder du tänkt. Blir som ett 70-talsdisco ....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar