ANNONS
Annons

HJÄLP Ändra färg på kläder.

Produkter
(logga in för att koppla)

m_junken

Aktiv medlem
Jag har fått ett brådskande uppdrag att fota 5 olika typer av tröjor (t-shirt hood mm mm) i 5 olika färger. Dessa ska användas i en katalog så det är viktigt att färgerna är rätt, så långt inga problem MEN alla dessa plagg finns i dom fem olika färgerna.
Jag har bara t-shirt i rött och hood i marin mm mm och ska ändra den röda t-shirten så denm blir vit svart marin och grå osv. Jag har ju fotat alla färger fast på andra plagg så jag vet ju vilken färg det ska vara men hur gör jag i photoshop för att ändra färgerna? Känner på mig att det finns något "enkelt" sätt men jag e dålig på PS.

Väldigt rörigt men jag hoppas att ni fattar :)

Att få exakt rätt färg kan vara svårt och jag antar att korrektheten i färgen är ganska viktig just gällande kläder. Men du kan ju alltid köra med ett justeringlager Hue/saturation och skruva på hue fär att ändra färgen (har själv gjort detta på likadana godisbitar som jag fotade), du kan skruva kanal för kanal, svart och vitt kommer vara knivigt att få till, om inte omöjligt....

Lycka till!

/F

tack för tipsen :)

Jag gjorde som det stog i länken och det gick hyffsat MEN färgen på "orginal" tröjan blöder igenom. Jag gjorde den svartvit för att det skulle störa så lite som möjligt men nu är tröjan grå och om jag tex lägger på en röd föärg så blir den lite för mörk. Kan man maskera bort orginalfärgen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar