Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hittar inte "verktyg"

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick i förrgår hjälp att installera photoshop på bärbara. Har tidigare knåpat med bilderna i picture project, hållt mig till att göra bilderna sv/v, sepia och beskära. Hade nu tänkt att vidga vyerna och bli lika duktig som alla andra på detta forum! I alla fall. Jag har hittat en kalas bra manual som enkelt förklarar med bilder hur man gör tex hög kontrast. Problemet är nu att jag inte hittar verktygen. Jag saknar på högerkanten rutorna med "bakgrund". Problemet är även att mitt program är på engelska och jag hajar inte hur jag ska få dessa"rutor/verkyg".Till saken hör att jag faktiskt såg dem i går men tryckte på "x" och nu är de vips borta. HjÄLP!

Hej Charlotte!

Vet inte om jag förstått dig rätt, men om. Prova trycka på Tab-tangenten en gång så bör de vara tillbaka (Tangenten ovan "Caps Lock").

Mvh/Peter

känner mig lite fånig...

tack Peter för "tab". Det funkade ju faktiskt riktigt bra. Fick fram massor av saker som jag "trollat" bort sedan tidigare. Fast faktiskt inte just något som heter "bakgrund". Jag måste gå en kurs. Det här är ju ursvårt! Skam den som ger sig. Ha en fortsatt fin vecka.

Förhoppningsvis lite hjälp på vägen....
Öppna en bild i Ps och titta sen i nedre paletten (till höger längst ner på skärmen), där finns några flikar, Layers, Channels, Paths. Se till att Layers är den markerade fliken och kika i palettfönstret. Du bör se en miniatyr av den öppnade bilden samt att det står Background efter. Är det denna "background" du söker?

Det finns många informativa hemsidor i ämnet, dessa två tex.

http://www.webdesignskolan.com/
http://www.moderskeppet.se/

Lycka till/Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar