Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hittar inte extern SSD disk

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats G

Aktiv medlem
Har inte använt min laptop (PC) på ett tag. När jag nu startar så hittar den inte min ext.SSD disk, den brukar komma upp som D.
Det "plingar" till när jag sätter in den i USB ingången. Men ingen disk visar sig. Har kollat disken i annan dator så den är OK.
Har startat om ett antal ggr. men det hjälper inte.

Ett enkelt trick som kan fungera är att prova att ansluta disken till en annan USB-port. Diskens anslutning kan vid något tillfälle ha registrerats som felaktig, t.ex. efter en felaktig bortkoppling, vilket Windows kommer ihåg. Det fungerar tyvärr bara så länge det finns fler USB-portar att prova. Det kan gå att rensa bort all information om disken från enhetshanteraren annars.

Gå in i Device Manager och ta bort alla usb controllers och starta om datorn. De läggs till automatiskt när datorn startar på nytt. Det brukar hjälpa mot liknande problem.

Supporten på Asus hjälpte mej!
Det hade blivit någon kollision med enhetsbeteckningar. Ändrat bokstav, så nu hittar den! :)
(Tack för eran support!)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar