Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hittar ej på sajten - uppladdningsfakta

Produkter
(logga in för att koppla)

orera

Aktiv medlem
Ladda upp bilder

Kan någon berätta för mig var man hittar hur många Kb en bild får vara, antal pixlar, osv? Jag är ny medlem och efter senaste uppladdningen har jag glömt dessa siffror. Nu hittar jag dem inte igen.

Jag vill förbereda för uppladdning.

Tack fotosidan för ett bra sätt att utbyta åsikter om fotograferande!

Max 250 kb.
Om bildens längsta sida är längre än 600 pixlar kommer bilden att bli "klickbar". Den kommer alltså gå att förstora för de som tittar på bilden.

Jag kanske minns fel, men måste inte bildens längsta sida vara över 700 pixlar för att kunna förstoras? Är den 650 pixlar så komprimeras den ner till 600 utan att bli klickbar har jag för mig.. Alltså smart att hålla 600 prick eller att köra över 700 och uppåt. Största tillåtna antal pixlar sen är 1024.

Tack så mkt för hjälpen! Jag undrar dock ändå om ni vet var på hemsidan man kan hitta dessa uppgifter...

Jag passade på att glutta lite på era bilder. De var givetvis utmärkta och vackra!

Blåa glasknappar kan man fota i oändlighet. Jag har många sådana bilder själv. Ständigt detta problem med att fånga ljuset.

Lotta: Jag tycker jag känner igen bilden kaxig från en hemsida, kan det stämma?

orera skrev:
Tack så mkt för hjälpen! Jag undrar dock ändå om ni vet var på hemsidan man kan hitta dessa uppgifter...
Jag hittar inte heller det dokumentet. Verkar som det blivit väl gömt eller kanske försvunnit? Visst har det väl funnits någonstans under "Om oss" förut?

Lotta: Jag tycker jag känner igen bilden kaxig från en hemsida, kan det stämma?
Den finns på mitt företags hemsida samt i mitt eget webgalleri. Någon annanstans ska den inte figurera så har du sett den på andra platser får du jättegärna meddela mig vart.

Nej, jag kollade. Det var på Semedias hemsida jag hade sett den. Visste inte att mitt bildminna var så skrämmande bra. Borde man kanske bli rädd?

orera skrev:
Nej, jag kollade. Det var på Semedias hemsida jag hade sett den. Visste inte att mitt bildminna var så skrämmande bra. Borde man kanske bli rädd?
Var glad för ditt bildminne;) Skönt att höra att den inte var på andra platser också:)

Gå in via "din sida" till "dina album" Klicka sedan på lägg till bild. Bredvid knappen bläddra finns det en länk "mer information om format"..

Kanske finns på ett enklare ställe men det var där jag läste.. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar