Annons

Historiska engångskameror

Produkter
(logga in för att koppla)

Ariis

Medlem
Jag har jobbat med foto och framkallning i hela mitt liv och samlat på mig ett antal engångskameror. När dom lämnades in för framkallning så öppnade jag dom finaste försiktigt och sparade dom. Många var reklamkameror för platser, whisky, läkemedel och annat. Nu undrar jag var man skall göra av dom. På ett vis är det historiska dokument och det är lite synd att kasta dom så jag efterlyser ett bra förslag. Jag har också en del udda, tomma filmkassetter med filmmärken som inte finns längre och reklammaterial från Fuji typ saker man kan använda och som har deras logo. Skulle det gå att sälja, kanske?

Det finns ju samlare av allt. Men en googling på single-use cameras eller disposable cameras ger magert resultat om det inte gäller oanvända som är till för att användas.
En djupare sökning kanske skulle hitta något forum för denna förmodligen väldigt smala samlarkategori.

Jag har också sökt. Det är inte något som folk samlar på det har jag märkt men trots det så är det tidsdokument och som en samling borde det kunna ha sin funktion. Kanske som bakgrundsvägg till en fotoutställning om man satte upp alla. Men jag letar vidare det borde vara någon som är intresserad, tycker att det är synd att kasta unika kameror. Tack för svaret.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar