Annons

high pass bleach gritty look

Produkter
(logga in för att koppla)

gorse

Aktiv medlem
Jag har kört fast lite i letandet efter tutorials på internet. Jag vet inte riktigt vad det kallas så därför är det lite svårt.

Jag vill göra en look som är rätt poppis på omslagen på DVD-filmerna som ligger i jätteboxarna på matvaruhusen. Det är lite äldre filmer, och skådespelar typ Robert De Niro och så. Omslagen föreställer oftast en eller två skådespelare, har urblekta färger tillgränsen till svartvitt och ibland tonade i brunt eller sepia. Ibland rent av helt svartvitt. Men, förutom det är bilden väldigt gritty med extrema kontraster, snudd på grafiskt och väldig detaljerade, dock med regält utfrätta områden. Jag har suttit en bra stund och bläddrat på discshop för att hitta nått exempel, men som vanligt när man letar så hittar man inte. Annars brukar det ju finnas överallt. Mest likt är det high pass bleach fast mycket mer extremt, men inte riktigt. Skräckfilmer hade ett tag liknande omslag.

Nån som känner igen beskrivningen fast den är så dålig? Under tiden skall jag leta vidare efter en exempelbild.

Mjae, inte riktigt. Det var den tekniken jag försökte med, men det nådde inte ända fram. Jag letar vidare...

Bilden du länkade är 90% texture-effekt. Sånt finns en uppsjö av, speciellt den brunbleka stilen.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto