Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Heta pixel på LCD:n (D7000)

Produkter
(logga in för att koppla)

kapitan

Ny medlem
Hej,

har nyligen köpt en D7000. Första omgången provbilder visade en het pixel i sensorn (vit-lila aktig prick i alla bilder) men fick tips att uppgradera firmwaren, trots att jag redan hade nyaste versionen, och som av ett mirakel försvann pricken. Den var MYCKET tydlig innan, även i "normala" ISO-lägen.

- Dessvärre är där också två (en vit och en grön) heta pixlar i själva LCD-displayen. Den vita är uppe i vänstra hörnet och den gröna mitt i skärmen. Den är visserligen liten och oansenlig men nu när jag vet var den sitter har jag drabbats av "pixelsjuka" jag kan helt enkelt sluta irritera mig på den. Vad tycker ni om detta? Är det jag som är för fin i kanten? Vad skulle ni tro om möjligheterna att få det ordnat inom garantin? Ska man returnera omedelbart eller tillåta sig att vänta lite, det kanske dyker upp fler pixelfel med tiden... Man blir ju lite besviken när man just åderlåtit sig själv på nästan 10 000 kr.

Tack för terapistunden
 
Om jag inte missminner mig så har Nikon ett minimum på 3 pixlar på lcdn och 0 på sensorn för att garantin ska gälla. Men du kan ju alltid ringa till Nikolai och höra vad de säker du kan kanske få det på DOA. Om det var nyligen du köpte den.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.