Annons

Henri Cartier-Bresson på TV i kväll

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Ladda videon och ställ in TV:n på SVT2 ikväll klockan 20:00. Då sänder nämligen K-Special ett program om den världsberömda fotojournalisten Henri Cartier-Bresson.

Tydligen är detta det första programmet i en serie om kända fotografer. Så det kan vara värt att hålla koll på K-special några veckor framåt.

/Joakim

Det kom en rätt lång dokumentär (90 minuter?) om HCB på TV här i Finland i september/oktober. HCB var själv intervjuad och utöver det en massa människor som haft med honom att göra. En otroligt bra dokumentär var det - hoppas det är samma program ni får njuta av på andra sidan viken ikväll!

Går inte IDOL på samma tid?, hmmm hur blir det,, inte kul å sappa från Bresson;)

Har ingen video,,,

Det ordnar sig nog.

/Niclas,

;)
Hmmmm,,

Njo,,,nej det är nog inte det.

Men det blir nog en pytteliten titt på 4,an åsså. Jaja,, handär Daniel vinner nu säkert hur som helst;)

Bresson vinner när det gäller min privata sapping;)

/Niclas,,

Liax skrev:
Tydligen är detta det första programmet i en serie om kända fotografer. Så det kan vara värt att hålla koll på K-special några veckor framåt.

Nästa vecka kommer Letizia Battaglia, följt av Robert Capa den 10/12.

-- Nicke

Re: Re: Henri Cartier-Bresson på TV i kväll

nicke47 skrev:
Nästa vecka kommer Letizia Battaglia, följt av Robert Capa den 10/12.

-- Nicke

Ah, en lååång Capa-dokumentär kom också i TV i Finland för några måndader sen! Needless to say så var den också jääädrans bra!

Niclasfoto skrev:
Går inte IDOL på samma tid?, hmmm hur blir det,, inte kul å sappa från Bresson;)

Har ingen video,,,

Det ordnar sig nog.

/Niclas,

Förstår iofs inte svårigheten med det valet, men programmet om Cartier-Bresson repriseras på söndag kl. 14:00 i SVT 2 och på torsdag 23:30 också SVT2...

TACK!

YES, det var det jag behövde höra!

Ikväll skall jag till kyrkan, prio ett.

Mvh Niclas, som ser Bresson på Söndag då;)

Nå, hur var programmet igår ni som såg det?

Sevärt, eller middels bra? Mycket stillbildspresentationer? För mycket ovess snack?

mvh Niclas,Nyfiken;)

Personlig åsikt... tråkigt program med dåligt upplägg och musik. Bilderna däremot var kanon och man fick se många tydligt.

Håller med om att formatet kanske inte var tipptopp. Men jag tänkte faktiskt väldigt lite på det. Lyssna på HCB och titta på hans bilder gjorde resten mindre väsentligt för mig.

Det som jag tyckte var nest minnesvärt var att HCB sade (ungefär) "Försök inte ta bilder av livet, lev livet så kommer bilderna av sig själv".

F

Jag gillade upplägget i programmet.
Att han själv fick en stor roll, att han själv fick bläddra bland sina bilder, hålla upp dom framför kameran, att man kunde se hans minspel och reaktion inför de olika bilderna, hur han t ex skrattande härmade en trumpen farbror han en gång porträtterat.

Uppskattar att de klippt in fotografierna i tydlig helbild i lagom tempo.

Musiken tolkade jag som hans eget val. Han kommenterade den vid ett par tillfällen.

Man kanske inte kan begära så mycket mer på 50 minuter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar