Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

Scarlet

Aktiv medlem
Min dröm är att ta foto av folk och sedan måla deras porträtt. Så det är inte direkt fotograf jag vill vara utan porträttmålare. Jag har lagt en liten länk på min sida här till en hotmail sida. Men jag vill ha en bättre hemsida som helst inte kostar något. Jag drömmer ju bara - ännu.

Så jag tar gärna emot tips och tankar.

mvh Kristina

Det finns, enkelt uttryckt, två alternativ: du kan börja med att titta på Wordpress, Drupal och Joomla. De är olika CMSer (enkelt uttryckt verktyg för att skapa en webbsajt). Du behöver inte kunna något om HTML, CSS eller så, utan du sköter allt genom en webbsida.

Det andra spåret, som ställer (mycket) högre krav är att du lär dig HTML och CSS, och kodar din egen sida. Nackdelen är att det kommer att ta dig lång tid att lära dig allt du behöver, fördelen att du har absolut kontroll över hur sidan ser ut.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar