Min första tanke är att det borde vara något högre kontrast mellan brödtext/bakgrund.
Min andra tanke är att det är en hel del språkmissar, så jag skulle låta någon gå igenom texten. T ex 'has' och 'is' ihop med pluralformer. Ang. språk skulle jag gärna sen en omformulering på meningen "You can also ask them to give you a private album here at TAKEYOURPIC, with pics showing only you, and that only you can view", som jag inte förstår. Vilka är "them"? Finns fler språkmissar på de andra sidorna.
Min tredje tanke är ang. den gröna bocken bredvid signupknappen, och den utsuddade texten. Vad vill den? Vad är det jag godkänner i och med att den är där? Varför kan jag inte klicka ur den? Vad stod där innan texten blev två grå streck?
Min fjärde tanke rör "lightbox". Vad är det? Om jag laddar upp en bild där, vad händer med den då? Inget användaravtal, vad jag kan se, jämtemot er. Och ang. avtal, vad är PhotoShelter, och vad har det med Takeyourpic att göra? Är det deras användaravtal ni använder?
Min sista tanke är angående "contact". Varför finns det inte en mailadress? Jag använder aldrig formulär, eftersom jag vill se mina skickade mail i min mailklient.
Designmässigt tycker jag den är minimalistisk och snygg, med undantag för lite låg kontrast. Hamnar bortåt 4/5 på designskalan. Intrycksmässigt blir betyget tyvärr åt hållet 2/5, på grund av resten av mina punkter som jag tycker gör att sidan känns smått opålitlig. Alldeles för många frågetecken kring siten för att jag ska känna mig säker som konsument, tyvärr.
EDIT: Ytterligare en sak. Det stärker intrycket en del att länka till den som takeyourpic.se istf home.takeyourpic.se/c/takeyourpic. Korta URLer är i regel alltid bättre.