ANNONS
Annons

hemma gjort värtikalgräpp till A200

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag gjorde ett sådant i aluminium till min Nikon 801 för många år sedan. Men nu har jag inte någon möjlighett att fräsa i aluminium så därför funderar jag på plast. Eller som en kommentar var att göra det i ädelträ vore roligt tycker jag.

Strömmen är nog det minsta problemet tror jag, är igentligen elektiker. som har jobbat som möbelsnikare och nu mer systemutvecklare.

Borde inte vara så svårt att göra till D70 heller, Elektroniken borde vara simplare då det bara är ett eller ettpar stömbrytare i det.

Teed skrev:
Borde inte vara så svårt att göra till D70 heller, Elektroniken borde vara simplare då det bara är ett eller ettpar stömbrytare i det.
Plus en USB-host (i princip en dator alltså) alternativt en IR-sändare då. Det finns inga kontakter för vertikalgrepp i den rackaren.

Teed skrev:
...är igentligen elektiker. som har jobbat som möbelsnikare och nu mer systemutvecklare...
Sämre kunskapsområden kan man ju ha om man ska bygga ett vertikalgrepp i ädelträ.
Jag kommer följa tråden med stort intresse!

PS Skriv dagbok och sälj ett reportage till någon Fototidning (eller hit).

Borde inte vara allt försvårt med usb till D70 men problemet är med dom komponenter som finns att köpa för gemene man så blir det svårt att få plats med det om man vill ha in extra batteri. Men ir går lätt att bygga smått.

Jag tror nog majoriteten struntar i extrabatteri till D70, den har så bra kapacitet med bara originalbatteriet. Däremot är det ju hemskt många som uttryckt sin saknad efter vertikalavtryck. Snajda ihop en sån konstruktion så blir du nog hyllad av många D70-ägare.

Skall få färdigt det jag håller på med först. Sedan kan jag ta och titta på D70 och se om jag kan göra något.

Kul grej att marknadsföra sig på; Bygga ädelträvertikalgrepp även till kameror som har vertikalgrepp som originaltillbehör.

"Pimp my Camera" typ.

Snyggt jobbat än så länge iaf!

Här har du kanske en marknad. Det finns säkert personer som skulle kunna tänka sig att betala lite extra för ett snyggt vertikalgrepp i ett fint träslag. Kanske med inslag av läder.

/Joakim

Tjenis
Hur har det gått med vertikalgreppet? Är det klart snart? (nyfiken på slutresultatet)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar