Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Helt förvirrad

Produkter
(logga in för att koppla)

Eszter

Aktiv medlem
Har just fått min nya Canon 40D och plåtat några bilder. Laddade ner bilderna till datorn, startade CS3 och såg att numera (har en canon 300D) heter raw filerna cs2 och inte som tidigare, crw+thm. Men när jag dubbeklickar säger den "could not complete your request because its not the right kind of document"

???

Andvänder CS och browsar i Bridge home, precis som vanligt.Vad händer??

Kan hända att detta är vrålsimpelt, men just nu är jag bara frusterad. Kan nån hjälpa?
 
CS3 ska inte ha några problem med 40D raw filer. Höger klicka å se så att det är CS3 som är förvalt, en uppdatering av CS3 borde annars räcka. Lite mysko hur som helst.
 
Tack för ditt svar

Sitter och surfar förtvivlat på Adobes hemsida. Vi har en ny dator sen två månader så, CS3 är ju relativt nyinstallerat....
Enligt adobe ska man ha en plug in, Camera Raw, för att läsa formatet. Men enligt texten ska den ingå i CS3. Fattar inget alls......
 
Pust! Hittat!

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3896

Camera Raw 4.4.1 update

This new version of the Camera Raw plug-in replaces the original Camera Raw plug-in that was installed with Adobe® Creative Suite® 3, Adobe Photoshop® CS3, and Adobe Photoshop Elements 4.0 or 6.0 software.

Nu har jag installerat och kan öppna. Dock ser jag fortfarande inte thumbnails i bridge. Har tömt cachen, enligt instruktionen (dock har jag inte nån "central cash), men det funkar inte.

Men jag kan åtminstonde SE bilderna......
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.