Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hel bild i minneskort. Trasig utanför.

Produkter
(logga in för att koppla)

FLew

Ny medlem
Jag kan via min kamera se att jag har en mycket lovande bild lagrad på mitt minneskort. Men när jag ska ladda över den till datorn (Mac) får jag information om att bilden är skadad. Om jag ändå låter öppna den skadade filen (jpg) i Photoshop så får jag upp en bild där vänstra halvan är fylld med olika färgfält och linjer medans den högra halvan är ok. Är det någon som vet om det finns någon möjlighet att rädda denna bild. Jag kan ju trots allt se hela bilden i kamerans display.

Tacksam för alla tänkbara uppslag.

Har du provat att köra över bilderna via en USB-minneskortläsare?
Det finns en del program som återskapar skadade filer på minneskort, jag har för mig att Dustin hade något liknande.
Om du skickar bilder till MAC via kamerans interface, försök att koppla in den på en annan dator,- t.ex. PC - för att se om den där blir konverterad riktigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar