ANNONS
Annons

Hej alla smarta Photoshop användare! Om att spara för Web!

Produkter
(logga in för att koppla)

tender7

Aktiv medlem
Hej alla smarta Photoshop användare!

Om att spara för Web!

Har precis testat LS3 (antingen i .cr2 som blir .tif i PS) som jag sedan exporterar/redigerar i min gamla Photoshop CS0 (första versionen - ja jag vet "dinosaurieversion) och ofta är mina bilder tagna med en kamera som översätter vitbalansen så den blir rätt så kall i tonen och då är jag tvungen att öka VÄRMEN i bilderna - och det ser BRA ut i PS när jag tittar på dem efter bildbearbetningen i skärmen - MEN MEN när jag sedan sparar för WEBBEN - så förlorar bilden sin varma "Fuij Velvia"-stuns-ton och det ser jag ockås i skärmen - skillnaden är verkligen markant! Jag kan inte se att det finns några alternativ i PS Spara för webben alternativ utan jag spara tex. hit till FS under 800kB i .JPEG
Dessutom tycker jag att mina bilder förlorar en hel del kvalitet när jag laddar upp dem här på FS -
så min fråga är - HUR gör ni proffsiga användare av PS?
Sparar ni i -jpeg eller .gif när ni lägger upp bilderna här på Fotosidan (FS)?
Vad gör jag fel?=
Det vore jätteintressant att få ta del av era erfarenheter och bildbearbetnings tips till en novis inom LR/PS hantering!

Vänliga hälsningar
Carl

Kom själv på en fungerande lösning!

Hej igen!
Råkade testa mig fram till en lösning!
Nu förändras inte färgerna längre med förlorad nyans och styrka när jag sparar för Web! (för att publicera bilder på Fotosidan!)
Kul!
Tackar alla som i alla fall läst min fråga - man har inte svar på allt eller hur!
Må väl!
Mvh/Carl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar