Annons

HDR och CS5 där HDR funktion lägger av

Produkter
(logga in för att koppla)

charlottes

Aktiv medlem
Hej

Jag har sökt på nätet och jag hittar inget svar. Min CS5 beter sig galet då jag försöker slå samman för HDR - den börjar med att sammanfoga bilderna så att jag ser att det bildas lager. Sen försvinner allt. CS stänger inte ner sig men den vägrar konvertera RAW filerna i HDR. OK tänkte jag jag går via Bridge. Fine det funkade 2 gånger och nu händer samma sak igen, Kan någon vänlig själ förklara varför den gör så här och vad jag ska göra för att undvika detta igen. Jag håller på att bli lite smått galen

Tack på förhand

Charlotte

Om det är många bilder som ska läggas samman kanske du kan testa med att bara använda två eller tre. Ifall det funkar kan felet vara att fler bilder kräver mer minne än datorn är utrustad med. Att det funkar ibland kan i så fall bero på att det ligger precis på gränsen och att vissa bilder klarar sig inom RAMarna. Annars vet jag inte vad det kan vara.

Tack för svar, dock har jag testat med allt fr 2 till 7 bilder, inget funkar. Har tillräckligt m minne. Har testat att starta om cs i 32 bitars färg hjälper inte, testat att göra om bilderna i både jpg såväl som tiff, hjälper inte det heller. Så nu ger jag upp. Jag kommer att köpa photomatix - ja det är ett bättre program men servetter mig att funktionen finns där o jag nye kan använda den.

Har du provat att kasta preferensfilen för Photoshop? Gå in via "Huset" med ditt namn > Bibliotek > Preferences. Då startar Photoshop upp från "noll" och då kanske det kommer att fungera. Ett annat bra tips är att spara alla "friska" preferensfiler på en annan plats och bara byta ut den trasiga, på det sättet får du kvar alla dina inställningar. Byt ut alla varannan månad ungefär så slipper du en massa trubbel...

Testa utan att använda avancerade GPU funktioner

Jag har haft liknande problem som berodde på att jag använde de avancerade GPU funktionerna. När jag stängde av dessa då försvann problemen. Troligen pga för lite minne på mitt grafikkort.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto