Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hasselblad 500C/M

Produkter
(logga in för att koppla)

patrik-skoglow

Aktiv medlem
Hej alla, jag behöver lite hjälp.
Har fått tag i en Hasselbadare 500C/M med
CFE 80/2,8 Planar i nyskick samt 2st A12 magasin.
En filterhållare och ett gäng filter, allt i säkert förvar i en aluminiumcase!

Vad skall jag ge för bud?

Jag såg något liknande på Blocket nyligen med ett pris på 13 000:- Då bjöd jag 10 000:- och han sänkte sig till 12 000:- (vilket han också sålde den för) Sök efter gamla annonser och kolla var de hamnar prismässigt.

Senast ändrad:
bladaren

Håller med Mikael, be att få serienumren på både optik och kamerahus, då går det att få fram aldern på dom. Fråga även om de fått service nyligen, för oservad kan en bladare bli en dyr affär!
Ilkka

Priserna varierar väldigt har jag förstått. Jag fick en 500C från 1967 (!) med normal och C-magasin - också i nyskick - för 5.000 kr. Men då var det inte ett T*-objektiv jag fick, vilket man lär ska sträva efter. Grejorna var i väldigt fint skick. Inte en repa. Den förre ägaren hade verkligen skött dem. Och vilka bilder man får med kameran - om man undviker motljus...

Går det att kolla upp om grejer blivit servade om man har serienumret eller måste man lite på säljaren?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar