Annons

Har ni också haft problem efter senaste AMD Catalyst-uppgraderingen?

Produkter
(logga in för att koppla)

WeeBee

Aktiv medlem
Efter senaste uppgraderingen av AMD CatalystCenter till version 12.8 så har inte färgkalibreringen längre fungerat:

Tidigare så har det alltid kommit ett meddelande vid uppstarten av Windows att Spyder 3 Elite color calibration has successfully been loaded into the graphics card. Detta fram till v12.7. Felfritt har det varit. Men nu när nästa uppgradering kom så fungerar det inte längre,

När man öppnat catalyst center-programmet, så har det funnits en flik som verifierat, att om det hittas ett tredje-parts färgkalibreringsprogram på datorn (i detta fall Datacolor Spyder 3 Elite) så skall denna profil användas före alla andra alternativ. Nu finns inte ens den valmöjligheten.

Är det bara jag som missat något, eller har AMD faktiskt gjort bort sig? Skickade för en stund sen in ett långt klagomail över detta, för färgerna på datorn ser helt kassa ut, när inte färgprofilen är korrekt.
 
Jag kör Catalyst 12.8 i Windows 8, och profilerar med iMatch 3.6.2 (som hör till en i1-Display från Xrite). När jag går in under Desktop Management och Desktop Color finns där en knapp som heter "Reactivate AMD color controls" och håller jag muspekaren över den knappen säger den att AMD:s färginställning är avaktiverat för att jag använder ett tredjepartsprogram för detta.

Det är alltså i alla fall inte trasigt för mig :)
 
Jag kör Catalyst 12.8 i Windows 8, och profilerar med iMatch 3.6.2 (som hör till en i1-Display från Xrite). När jag går in under Desktop Management och Desktop Color finns där en knapp som heter "Reactivate AMD color controls" och håller jag muspekaren över den knappen säger den att AMD:s färginställning är avaktiverat för att jag använder ett tredjepartsprogram för detta.

Det är alltså i alla fall inte trasigt för mig :)

Kan det altså bero på att nyaste drivern då bara inte längre känner igen det gamla Spyder 3 programet? Det har ju några år på nacken ändå.... Men som sagt: Fungerat felfritt tills v12.7....
 
Kan det altså bero på att nyaste drivern då bara inte längre känner igen det gamla Spyder 3 programet? Det har ju några år på nacken ändå.... Men som sagt: Fungerat felfritt tills v12.7....

Vete tusan ... min iMatch är från oktober 2009 så den är inte heller helt ung (själva programmet alltså - kalibratorn är ytterligare nåt år eller så).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.