Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har kategori visning slutat fungera?

Produkter
(logga in för att koppla)

mater

Aktiv medlem
Jag brukar titta på nya bilder med hjälp av kategori listan. Den senaste tiden tycker jag inte den fungerat som den ska. Är det något fel på den?

Ta tex denna sidan: http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?days=3&sort=folder2item.ctime+desc&_folders[]=10&_catsel=1&skip=90&categories[]=5

Den blir enligt bifogad bild (lite svårt att se kanske) helt tom på thumbnails. Den verkar inte lista bilderna som den ska.

Klickar jag på 1:an eller 2:an för att komma till de sidorna så fungerar det.

Är det en bugg på sidan eller är det ett lokalt problem på min dator? Har provat med både Firefox 2.0.0.1 och IE7.

/Mattias

Bilagor

• fs.png
    fs.png
    47.5 KB · Visningar: 102
Noterade att den länk jag bifogade blir trunkerad så om man klickar på den så hamnar man fel. Det verkar bli en för lång rad.

http://www.fotosidan.se/gallery/
listpic.htm?days=3&sort=folder2item.ctime+desc&_folders[]
=10&_catsel=1&skip=90&categories[]=5

Har lagt in radbrytningar i länken så att jag får med allt.

Och givetvis så fungerar det nu när jag testar igen.

Är det någon annan som har sett detta förut? Jag tycker mig ha sett detta problem den sista tiden.

/Mattias

Lika bra att fortsätta min monolog i denna tråden.

Såg just att det tycks vara skillnader i länkarna:

den fungerande slutar på: ...desc&_folders[]=10&_catsel=1&categories[]=5

och den felaktiga på:
...desc&_folders[]=10&skip=90&categories[]=5&_catsel=1

Varför jag fått felaktiga länkar är den stora frågan.

/Mattias

Hur har du gått till den sidan; har du kanske något Bokmärke eller favorit/bookmark i din webbläsare?

Felet beror på den där "skip=" som säger åt den att hoppa framåt bland urvalet, som nu är för litet för tre sidor med bilder

Inga konstiga bokmärken eller så. Jag gick in via fotosidan.se och sedan i menyn Bilder>>Nya Bilder i bildkritik vad jag kan minnas.

Kan det vara ett cache problem i min webläsare eller något? För info så var alla kategori länkar på sidan (där jag upptäckte felet) "felaktiga" och hade "skip" argumentet i url:n. Ingen aning varför.

Jag har startat om Firefox och just nu kan jag inte reproducera det hela. Men jag vet att jag sett det förut under den senaste veckan.

Jag ska hålla ögonen öppna och se om det händer igen.

Har du några andra idéer om vad som kan ha hänt?

/Mattias

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar