Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har Fotovideo snabba leveranser?

Produkter
(logga in för att koppla)

Eeros

Aktiv medlem
Min laddare till EOS 20D dog idag, och då jag ska till Finland på ett fotouppdrag nästa vecka, så måste jag få en ny laddare snabbt. Tyvärr kan jag inte beställa den från Cyberphoto, då det tar minst två dagar för posten att komma norrifrån och ner hit. Den enda som verkar ha laddaren CB-5L på lager är Fotovideo.

Men då jag aldrig har beställt från dem, så tvekar jag. Någon som har erfarenhet av dem: om de på hemsidan säger att varan finns i lager, skickar de då varan under dagen?

Btw, en "lustig" sak om Fotovideo. På Pricerunner marknadsför de laddaren för priset 684,25 kr inkl. moms och frakt. När man beställer den, så blir slutpriset plötsligt 834 kr...

.

Bilagor

• fotovideo.jpg
    fotovideo.jpg
    54.2 KB · Visningar: 305
Min laddare till EOS 20D dog idag, och då jag ska till Finland på ett fotouppdrag nästa vecka, så måste jag få en ny laddare snabbt. Tyvärr kan jag inte beställa den från Cyberphoto, då det tar minst två dagar för posten att komma norrifrån och ner hit. Den enda som verkar ha laddaren CB-5L på lager är Fotovideo.

Men då jag aldrig har beställt från dem, så tvekar jag. Någon som har erfarenhet av dem: om de på hemsidan säger att varan finns i lager, skickar de då varan under dagen?

Btw, en "lustig" sak om Fotovideo. På Pricerunner marknadsför de laddaren för priset 684,25 kr inkl. moms och frakt. När man beställer den, så blir slutpriset plötsligt 834 kr...

.

Jag tror det kan vara att du valt postförskott, för det är ju posten avgift och inte fotovideos, om du vill ha det låga priset väljer du att betala med kort

Jag har aldrig beställt via internet från dem, däremot så tycker jag att de har haft väldigt lång leveranstid på saker som jag har beställt till malmö butiken.

Beställde ir fjärren till min Nikon D80, tog en månad innan de fick den (och den fanns på lager). Samma sak har hänt ett par andra saker, stativ huvud bland annat. Butiken är super, personalen är också super men tyvärr har jag inte varit nöjd med deras leveranstider (även om jag inte har haft bråttom). Jag vet inte om det är specifikt för malmöbutiken eller för hela fotovideo.

Prova att ringa dem och be dem ge dig ett senast leverans datum då de kan leverera (givetvis kan de ju inte ta med andra faktorer som posten i den beräkningen), säg att det är brådskande.

.

Det var lustigt. Räknar man på Fotovideos eget pris blir det 683,75. Dvs priset är 50 öre dyrare på Pricerunner.

Vet inte om Pricerunner har något strul men jag har senaste tiden upptäckt massor av grejor som inte alls har samma priser hos leverantörerna som Pricerunner uppger. Och det gäller inte bara fotopryttlar utan en hel del andra saker som jag sökt priser på. Och det har inte handlat om 50-öringar utan betydligt större differenser och alltid dyrare än Pricerunners pris.

Jag har också bara köpt via butik i Sthlm, och personal och butiken är super. Däremot har de mycket underligheter rent logistiskt, när jag hämtade min D300 påpekade jag att ett minneskort (CF Extreme VI) var prissatt 4 ggr priset hos andra. Ojdå, sa försäljaren och dagen efter var priset justerat. Ingen ordning alltså, finns fler exempel.

Men Eero, det är inte så att du åker till Finland via Sthlm och kan hämta i butik då? Då vore det ju bara att ringa och be dem lägga undan, som sagt? Butiken ligger mitt i City.

Beställer du på Cyberphoto före kl 10 kan jag nästan garantera att du har paketet den efter, jag har iaf fått det så snabbt (bor i sthlm) Beställ även smsavisering så slipper du vänta på avi. Posten är snabb när det gäller företagspaket 1600.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar