Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hantera prutningar och tydligt ”Skickas ej” i annonsen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Jag är en glad amatör som köper och säljer hej vilt här sedan tio år, kul att köpa till bra pris men också att sälja till normalt pris. Ibland gör man klipp, ibland vanligt pris. Så skönt att slippa Blocket, här är de flesta med i gamet och vi litar på varandra. Vi som är med i detta försöker nog prissätta normalt, men på senare tid tycker jag att det blivit vanligare med brutala prutningar redan i första mailet, första dagen annonsen är ute. Köper prutning i dessa nivåer efter ett tag om osålt, men direkt? Jaja, fri marknad, men synd om vi närmar oss blockettänk. Dessutom detta om man uttryckligen skriver att man inte vill skicka, varför alla dessa som ändå skriver att jag skall? Jag förstår de som bor avigt, men skulle aldrig skicka Blocketpaket, vill inte skicka optik som kan skadas och slutligen, allt jobb med att packa och få iväg. Jag svarar faktiskt inte längre på dessa svar, har ju uttryckligen sagt att jag inte skickar. Fixa en kompis som är nära, de flesta känner någon i Stockholm.
 
Skriver man ej prutbart och att det inte går att skicka så skulle jag inte heller svara på mail som gör det.
 
Jag har också sålt en del här. Inga problem med det utan bara positiva erfarenheter. Men de som bara säljer öga mot öga har jag svårt att förstå. Det ger ju bara en massa merarbete i form av att vänta på någon förutbestämd plats på att en eventuell köpare dyker upp och som kanske inte kommer. Lättare då att få betalt och sedan packa, beställa fraktsedel och lämna hos postombud.