Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handlovsrem till Minolta D7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej. Och med minolta nedlagda så är det väl tveksamt om det kommer att gå att få tag på en ny sådan alls.

/Andreas
 
Har sett piratalternativ på Ebay. Sök på "Hand grip strap" så hittar du ett antal för bl a Minolta.

Leta efter "ukdigitalbag" på Ebay. De säljer ovanstående.
 
Jag är inte riktigt hundra på hur Minoltas rem ser ut men sök på ebay efter 7532445362 så hittar du en variant. Den ska tydligen passa på 5D också.
 
thomas_back skrev:
Men vänta lite nu... ett tidigt inlägg gör gällande att remmen heter "HS-1" men den på Tradera (http://www.tradera.com/auction/auct...px?aid=24180816) heter "HS-700"...

Nu är i alla fall jag förvirrad...

HS-700 passar till 800SI/700SI/600SI och några till.

HS-1 passar till dynax 9/7/7D

Det är bredden på den nedre remmen som är större på HS-700 än på HS-1. Det går kanske med en del våld att få in remmen i en 7D. Jag har dock inte lyckats. Det behöver dock inte betyda så mycket. Jag har nämligen en HS-700 till min 800SI och ville flytta den till min D7D.

Det står mer om detta om man genomsöker minoltas hemsida.

/Jörgen
 
jorgen.hubner skrev:
HS-700 passar till 800SI/700SI/600SI och några till.

HS-1 passar till dynax 9/7/7D

Det är bredden på den nedre remmen som är större på HS-700 än på HS-1. Det går kanske med en del våld att få in remmen i en 7D. Jag har dock inte lyckats. Det behöver dock inte betyda så mycket. Jag har nämligen en HS-700 till min 800SI och ville flytta den till min D7D.

Det står mer om detta om man genomsöker minoltas hemsida.

/Jörgen

Okej. Tack!

Minoltas hemsida är rätt bedrövlig tycker jag vad det gäller att presentera information. Troligtvis blir det inte bättre heller, som det ser ut i dagsläget.
 
jorgen.hubner skrev:
HS-700 passar till 800SI/700SI/600SI och några till.

HS-1 passar till dynax 9/7/7D

Det är bredden på den nedre remmen som är större på HS-700 än på HS-1. Det går kanske med en del våld att få in remmen i en 7D. Jag har dock inte lyckats. Det behöver dock inte betyda så mycket. Jag har nämligen en HS-700 till min 800SI och ville flytta den till min D7D.

Det står mer om detta om man genomsöker minoltas hemsida.

/Jörgen

Jag kan bekräfta att den undre remmen är lite bredare och går då inte in på Dynax 9/7/7D, om man inte vill klippa den smalare, som jag inte tror förfular eller ändra funktionen på den.

Auktionen är uppdaterad med den informationen nu.


/Michael
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.