Annons

Handla på Gran Canaria

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoRichard

Aktiv medlem
Hej på er,

Här kommer ett litet tips från värmen. Om man måste köpa något tillbehör eller liknande till sin kamera när man är på Gran Canaria så finns det en bra affär som heter Visanta. Den ligger bland annat i Yumbo shoppingcentrum i Playa del Inglés. Jag köpte ett cir. pol.filter där förra veckan. Jättebra service och ordentliga kvitton. När jag kom hem till hotellet så märkte jag att det gick lite trögt att snurra på filtret. Jag gick tillbaka dagen efter och fick det utbytt utan det minsta lilla problem. Kanonbra tycker jag!

Soliga hälsningar

//Richard

Skönt att det gick bra att handla för dig där. Jag var där med familjen för ett par år sedan och då upplevde jag försäljarna som oseriösa. De verkade inte veta vad det var de sålde och ville bara sälja, inte direkt kundservice. Men såklart, det finns ju olika butiker beroende på vart man går :)

Hoppas du hade det gott i värmen!
Ska man handla fotoprylar därnere skall man vara noga med att välja butik.

Kan berätta en anekdot från sommaren-09 då jag var inne i en liten fotobutik på GC, i Bahia Feliz. Där försökte en expedit pracka på mig ett SDHC-kort. Efter diverse konversation berättade han för mig att det minsann var ett SDHC;
- You know HC...it stands for High Quality. You get much better pictures with this card, better color....

Hur han stavar till quality vet jag inte, men jag har svårt att få in ett c...jag är också smått tveksam till hans övriga beskrivning av kortets egenskaper... Kanske missade jag årets klipp, men jag avstod från köp...

/Arne

Hoppas du hade det gott i värmen!
Ska man handla fotoprylar därnere skall man vara noga med att välja butik.

Kan berätta en anekdot från sommaren-09 då jag var inne i en liten fotobutik på GC, i Bahia Feliz. Där försökte en expedit pracka på mig ett SDHC-kort. Efter diverse konversation berättade han för mig att det minsann var ett SDHC;
- You know HC...it stands for High Quality. You get much better pictures with this card, better color....

Hur han stavar till quality vet jag inte, men jag har svårt att få in ett c...jag är också smått tveksam till hans övriga beskrivning av kortets egenskaper... Kanske missade jag årets klipp, men jag avstod från köp...

/Arne

Var också där för ett par år sedan,hade då en Nikon D40.Jag sade till försäljaren att jag inte var intresserad av någonting.Han såg min D40 och berättade för mig att jag blivit lurad i Sverige och att den var analog-inte digital och ville pracka på mig en D70 till skyhögt pris så jag lättade därifrån och gick sedan stora omvägar för att slippa bli påhoppad nåt mer vid den butiken!

Ja det finns många skojare här nere, framför allt alla dessa små kamerabutiker i shoppingcentrum som säljer lite av varje. Det gäller att veta var man går.
En gång när min svärfar var nere i Puerto Rico här på GC så gick han förbi en butik nere vid stranden där dom var extremt oseriösa, otrevliga och rent utav oförskämda. Det va nästan så att dom inte släppte ut honom ur butiken om han inte köpte något utav dom. Jag brukar själv försöka undvika dylika butiker eftersom att dom är så "påiga" och jobbiga.

//Richard

Ja det finns många skojare här nere, framför allt alla dessa små kamerabutiker i shoppingcentrum som säljer lite av varje. Det gäller att veta var man går.
En gång när min svärfar var nere i Puerto Rico här på GC så gick han förbi en butik nere vid stranden där dom var extremt oseriösa, otrevliga och rent utav oförskämda. Det va nästan så att dom inte släppte ut honom ur butiken om han inte köpte något utav dom. Jag brukar själv försöka undvika dylika butiker eftersom att dom är så "påiga" och jobbiga.

//Richard

Precis där var det jag också har varit :)

Nån annan som märkt att alla indiska elektronikbutiker egentligen är samma firma? Inredningen och utbudet är så gott som samma i alla butiker. Det måste ju bara vara nåt slags monopol!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar