Jamespkulle
Aktiv medlem
någon som vet hur det är att handla fotoprylar på ebay från typ japan o usa samt tyskland
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte alls. Finns massor av nya prylar på Ebay.Ebay är väl som Tradera/Blocket, begagnade prylar. Amazon är mer med nya, om jag inte misstar mig.
Nja, för det första har Sverige ungefär likadana tull- och skatteregler som andra civiliserade länder.Kom ihåg att om du köper från USA så tillkommer det enorma skatter och tilläggsavgifter på dina prylar då vi i Sverige har sjukaste lagarna och tullreglerna på hela jorden. Samma sak gäller varor från Asien om de går via USA till EU, det blir svindyrt.
Inte alls. Finns massor av nya prylar på Ebay.
Nja, för det första har Sverige ungefär likadana tull- och skatteregler som andra civiliserade länder.
För det andra brukar det gå utmärkt att köpa småprylar (sladdar, motljusskydd, batterier osv) från både kinesiska och amerikanska butiker på Ebay utan att någon på den svenska sidan bryr sig om att läsa tulldeklarationen och räkna ut hur många ören mottagaren blir skyldig.
Om man däremot importerar större och värdefullare saker (kameror, objektiv) från icke-EU-länder blir man oftast debiterad moms och eventuell tull.
Nja, för det första har Sverige ungefär likadana tull- och skatteregler som andra civiliserade länder.
För det andra brukar det gå utmärkt att köpa småprylar (sladdar, motljusskydd, batterier osv) från både kinesiska och amerikanska butiker på Ebay utan att någon på den svenska sidan bryr sig om att läsa tulldeklarationen och räkna ut hur många ören mottagaren blir skyldig.
Om man däremot importerar större och värdefullare saker (kameror, objektiv) från icke-EU-länder blir man oftast debiterad moms och eventuell tull.
I vintras köpte jag en google-TV från Kina som kostade typ 75 USD
Efter ett par veckor fick jag brev från tullen där jag via kvitto skulle styrka värdet. Skickade in detta, och sedan kom paketet. Behövde inte betala tull o moms.
...Någon som har köpt från samma ställe på Amazon??…
" "goods never arrived"
Bernard A Nash, 17 August 2013
Message from Amazon: "This item was fulfilled by Amazon, and we take responsibility for this fulfilment experience."
Vari består ovissheten? Om brittiska eller svenska postväsendet slarvar bort paketet?
Av dom ~1500 som gett feedback på sin beställning har 1% lämnat negativ, 1% neutral och 98% positiv feedback. Dock har den en trist trend det senaste, sista månaden 4% missnöjda.
Se själv på butikens feedback sida.
En nisse gav lågt betyg (1 av 5):Källkod:" "goods never arrived" Bernard A Nash, 17 August 2013 Message from Amazon: "This item was fulfilled by Amazon, and we take responsibility for this fulfilment experience."
någon som vet hur det är att handla fotoprylar på ebay från typ japan o usa samt tyskland
Tacksam för svar
Så ja, min erfarenhet säger att så länge värdet är relativt lågt och paketet sänds från Kina eller Hong Kong i ett anspråkslöst kuvert så behöver man inte oroa sig så mycket.