Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla från Comtech Gmbh - Canon EOS 6D

Produkter
(logga in för att koppla)

Cambora

Aktiv medlem
Hej!
Har ställt in siktet på en Canon EOS 6D och ser att den går att köpa ny för ca 14500:- från Tyskland, övervägde först en begagnad men det känns onödigt när man får den till detta pris ny. Har någon här haft med Comtech Gmbh att göra? De har några få recensioner på Prisjakt (19st) och ser ok ut, har inte kunnat hitta några konstigheter via google heller gällande firman.

Länk till kameran: http://www.comtech.de/Foto-und-Vide...R/Canon-EOS-6D-Body-Spiegelreflexkamera?c=575

Utöver firman vill jag bara kolla så jag inte missat något nedan:
- Garanti: Gäller som vanligt direkt till Canon? Har frågat Comtech som bekräftat detta via e-post och hittar inget som motsäger det hos Canon.
- Strömadapter: Tyskland har samma standard som vi? Typ F.
- Betalning: Visa/Paypal? Är något att föredra?
- Tull/moms: Tillkommer ej då det är inom EU?

Sidnotis: Jag älskar Cyberphoto men 17500:- är lite väl storskillnad (de har ett fint paketpris men jag har de objektiv jag vill ha).

Tack på förhand!
 
Hej igen!
Slog till sist till på en 6D från Cyberphoto, blev inte allt för skillnad med tanke på värdet i paketet de hade. Om nu någon ändå haft med Comtech eller annan firma i Tyskland att göra så svara gärna. Man lär ju ska köpa något framöver :)

/Nicklas
 
Tyvärr fick jag följande mail...

Dear Fredric Larsen,

We are very sorry to say, but at the moment we are not able to deliver products to Sweden.

Due some technical issues on our website it is indeed possible to order from Sweden, but unfortunately we cannot deliver to your country.

We will pay the € 1708,50 back on your bank account.

Would you please be so kind to provide us your BIC/SWIFT code.

We are very sorry for the inconvenience.

Kind regards,
 
Ärligt talat så känns det lite konstigt att köpa prylarna från ett annat land, då vi har så bra möjligheter här i Sverige. Priserna är möjligen något högre ,men tryggheten är riktigt bra.... Inte att förglömma!
 
Det är ingen större skillnad i trygghet att handla från en svensk postorderfirma jämfört med en välrenommerad postorderfirma i EU.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.