Advertisement
ANNONS
Annons

Handgrepp, M-Leica

Produkter
(logga in för att koppla)

gabbo

Aktiv medlem
Är det någon som vet var man i Sverige kan få tag på ett handgrepp till en M-Leica? Vore alldeles underbart om någon kunde hjälpa mig med detta!

Ring!
Som sagt, ring Wibergs också!

Lägg ut annons på FS,

Jag har tre grepp, men säljer dom inte tyvärr, för jag tycker dom funkar mycket bra! :)

Funkar de så pass bra så att man behöver tre av dem så blir man ju ännu mer sugen på att skaffa ett!:)

Har lagt ut en annons tidigare, men det verkar inte vara någon som vill göra sig av med dem!

Ska kolla med Wibergs!

Funkar de så pass bra så att man behöver tre av dem så blir man ju ännu mer sugen på att skaffa ett!:)

Har lagt ut en annons tidigare, men det verkar inte vara någon som vill göra sig av med dem!

Ska kolla med Wibergs!

Men skulle det inte vara betydligt enklare om det räckte med bara ett? man tycker ju att det skulle vara bättre då?

När jag använde Leica M hade jag en Benser bottenplatta med två objektivfattningar, och den funkade som handgrepp också. Den var suveränt bekväm när man skulle skifta och hade bara två objektiv; av med gluggen från kameran och in i den tomma bajonetten i botten, och sedan bort med den andra från botten och på med den på kameran. Jag har många gånger funderat på att göra liknande plattor för andra kameror.

Känns lite överpris med 210 dollar från Tom Abrahamsson...

Kollade lite på Ebay nu och där finns det ju en hel del andra alternativ, fast helst så vill jag köpa från Sverige då det känns smidigare och tryggare!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar