Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hackad firmware till K10D och K200D

Produkter
(logga in för att koppla)

hence84

Aktiv medlem
Hej.
Läste att det fanns en hackad firmware till K10D och undrar nu för det första vad som är fördelen med den hackade firmwaren och om det finns någon till en K200D?

Har en K10D och det jag vet och har använt mig av är en hackad firmware som tog mig tillbaka till en tidig firmware - detta för att jag därefter kunde uppgradera till 1.20. Pga av problem med SDM-motorn i ett objektiv ville jag inaktivera denna funktion. 1.30 hade jag före "nergraderingen".

Sen har jag även använt mig av ett program som gjorde att man kunde aktivera några dolda inställningar, bland annat korrigera fokusen om kameran front/bak-fokuserar. Denna funktion finns ju från början i K20D och framåt, men saknas i K10D.

Så inga förbättringar som jag känner till kan man åstadkomma, så länge man inte har något av de problem jag nämnde.

Hade gärna set att man kunde ge RAW knappen en annan funktion på K200D som vitbalans eller något som man använder lite oftare
man fotar ju ändå alltid RAW+

Jag hade gärna sett att man kunde kombinera HDR med tidsutlösning som man kan på K20D, enligt mig helt ofattbart korkat att det inte finns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar