Gryphon
Ny medlem
Jag letar stativ för fullt och funderar på Velbons Sherpa Pro CF serie som många tycks vara nöjda med. Var inne på ett CF-630 (med vridlåsning) men det tycks ju ha försvunnit från marknaden så då är CF-635 närmast. Jag har dock inte lyckats hitta någon säker uppgift på hur högt stativet är UTAN mittpelare, det närmaste jag fått fram är att det borde vara ca 130 cm.
Är det någon som har ett 635 som kan ge ett mer exakt besked?
Anledningen är att jag funderar på om stativet är i kortaste laget. Nästa steg uppåt är annars CF-730, då är det ordenligt högt, men det väger i stället nästan ett kilo mer och blir förstås längre även ihopfällt. Risken är ju att man drar sig för att släpa på det då.
Sen finns förstås en del fina Gitzostativ, men det tillåter tyvärr inte min budget.
Är det någon som har ett 635 som kan ge ett mer exakt besked?
Anledningen är att jag funderar på om stativet är i kortaste laget. Nästa steg uppåt är annars CF-730, då är det ordenligt högt, men det väger i stället nästan ett kilo mer och blir förstås längre även ihopfällt. Risken är ju att man drar sig för att släpa på det då.
Sen finns förstås en del fina Gitzostativ, men det tillåter tyvärr inte min budget.