Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Högsta effekt > Trasig - Nikon SB900

Produkter
(logga in för att koppla)

allj

Aktiv medlem
Hej där ute!

Körde min blixt på högsta effekt i manuellt läge för att testa styrkan. Blixtrade gjorde det minsann men vad jag blev mindre glad över var att det small till nått så inåt hel*ete och nu knäpper det samtidigt som jag trycker av blixten oavsett styrka.

Mest troligt är väll att elektroniken har gått sönder i blixten eller liknande. Frågan är vart jag kan lämna in den på reparation.

Blixten är köpt på Media Markt för några veckor sedan.

Tack!
/ Alex Ljungdahl

Du borde ju få en ny från Media Markt direkt. En blixt ska ju klara sin högsta effekt utan problem (däremot ska man vara försiktig med att köra många fulleffektsutlösningar på en kort stund).

Får ringa och höra med dom hur vi ska göra. Nu efter att ha vilat ett tag så vill den faktiskt blixtra igen som den ska. Både kul och tråkigt för om jag ska lämna in blixten så vill dom garanterat kika på den och om den då blixtrar så får jag nog gå hem igen.

Men man vill ju ha en blixt som man vet är felfri till 100%

Trist. Men får ringa eller maila och säga som det är och hoppas på det bästa. Media Markt är ju inte omöjliga menar jag.

Tack för svaret också lumor_

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar