mettemarit
Aktiv medlem
varför får man inte högerklicka på medlemsbilderna??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
klasg skrev:
mettemarit du vet väll att det är förbjudet att plocka ner bilder utan upphovsmannens tillstånd!!!!
klasg skrev:
jkaving, med att skriva "plocka ner" bilder, så menar jag plocka ner och lagra i sin hårdisk... Och det är förbjudet! /KG
Nej, det lär inte vara mer förbjudet än att klippa ur en bild ur en tidning och klistra in i en klippbok.jkaving, med att skriva "plocka ner" bilder, så menar jag plocka ner och lagra i sin hårdisk... Och det är förbjudet! /KG
klasg skrev:
Jag vet mycket väl att många bilder man tittar på lagras automatiskt i hårdisken! Men då är det ju datorns fel och inte användarens... I vilket fall som hälst så är den bilden en olaglig kopia!
Jag måste ju försvara mig !
kermodei skrev:
.....om du har explorer 6.0 och uppåt.
Jag kan plocka bilder,trots spärren, med hjälp av explorer.
Men jag tänker inte berätta hur för då blir jag straffad av fotosidan....*rädd*
Annonyma Niklas
jimh skrev:
Personligen tycker jag att det är ganska osympatiskt att inte framträda med namn på ett sånt här ställe. Admin; Är det verkligen tillåtet?
klasg skrev:
Att titta på bilder via internet är inte olagligt.
klasg skrev:
Så man får ALDRIG frammställa nya exemplar, utan tillstånd...
Pingo skrev:
Ur Lag (1960:729) ...
Pingo skrev:
Nu tycker jag det är dags att ta lite reson. Självfallet har man ALLTID alla rättigheter till sitt fotalster, men det finns inskränkningar.
Ur Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk
2 kap. Inskränkningar i upphovsrätten
12 § Var och en får framställa enstaka exemplar av
offentliggjorda verk för enskilt bruk. Exemplaren får inte användas för andra ändamål.
Så MYCKET förenklat. Det är tillåtet att ladda ner en bild och även skriva ut det om så önskas, så länge det gäller ENSKILT bruk.
/Pingo