Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Högerklickscript i översikten - nödvändigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
För ett tag sedan (typ när jag kom hem från någon övning...) upptäckte jag att det så omdiskutterade och i mina ögon rätt patetiska anti-högerklickscriptet numera även finns vid översikten (bildkritiken).

Är det verkligen nödvändigt att ha det på översiktsbilderna?

Om man i allt övrigt surfande är van att högerklicka på en länk och öppna ett nytt fönster (eller en ny "tab" i browsern) så är det ganska störande att få upp en ruta, trycka på Enter och sedan få upp högerklickmenyn...

LeadHead skrev:
...
Om man i allt övrigt surfande är van att högerklicka på en länk och öppna ett nytt fönster (eller en ny "tab" i browsern) så är det ganska störande att få upp en ruta, trycka på Enter och sedan få upp högerklickmenyn...

Så surfar jag också och genom att shift-"musklick" eller vid core-tab-surfing shift-enter så slipper du problemet.

Jojo, men i Mozilla så är iaf. bara en av "öppna ny tab" och "öppna nytt fönster" tillgänglig via ctrl+vänsterklick och ja, det beror iaf i högsta grad på mitt humör om jag vill köra i separata fönster eller i tabs...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar