Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Håriga modeller

Produkter
(logga in för att koppla)

gorse

Aktiv medlem
Lite otippat och oförberett fick plåta av två personer för en hemsida. Jag är knappast modellfotoproffs även om jag tycker det är roligt. Det blev lite tid över och vi tog lite extra bilder och en av tjejerna är ung och ser bra ut, men när jag redigerar märker jag att hon är hårig på sina ställen (i ansiktet i alla fall), uppenbarligen där vax eller hårbortagningsmedel inte bitit rikigt. Hur gör jag nu då? Går det att redigera och hur gör man det på bästa sätt? Skall man ens göra det?

Den andra personen är lite äldre och i ytterkonturerna går det också att urskilja behåring. Hur gör man med det? Jag erfar att det hade med min ljussättning att göra, att behåringen blev lite onödigt synlig. Vad är common practice med hår, speciellt i ansiktet?

Att sitta med klon fjun för fjun kommer antagligen påfresta mitt tålamod.
 
Dust & Scratches ( Damm& Repor ) kan vara ett lämpligt filter i detta fall för just de områdena. Man kopierar lagret kör filtret och maskar sen bort det som inte ska vara påverkat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.