Annons

Hård väska till stativ.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jompa25

Medlem
Hej söker med ljus och lyckta efter en stöttålig cylinder formad förvaringsbox till stativet.
Tanken är att fästa det på en atv (fyrhjuling) så den måste tåla en del. Måtten är 160*800mm är det någon som har tips och idéer. Är lite inne på att ta ett avloppsrör i diameter 160 locka det i ena änden men andra änden skulle jag vilja ha öppningsbar och försöker klura ut om det finns inspektons lock som är skruvbara. Tyvärr öppnar Dahl på Måndag morgon igen. Någon som har något annat tips på någon lösning mvh Jonnie

Jag tänkte "plaströr från VVS-butiken" redan innan jag såg att du var inne på samma idé. Jag har tidigare gjort en spötub (fiskegrejor) på det sättet. Avloppsrör i lämplig diameter, ett plastlock i var ände (det ena limmat, det andra försett med ett enkelt handtag och öppningsbart). På sidan monterade jag två enkla fästen för en rem så jag kunde bära det över axeln. Inte snyggt, men väl fungerande. Vill man kan man ju måla röret, fast jag tror färgen fäster dåligt. Kanske bättre då att klä det med självhäftande plast.
Angående gängat lock så tror jag att det blir svårare att få till en snygg lösning, men din vvs-handlare kan säkert sånt bättre än jag.

Jag tänkte "plaströr från VVS-butiken" redan innan jag såg att du var inne på samma idé. Jag har tidigare gjort en spötub (fiskegrejor) på det sättet. Avloppsrör i lämplig diameter, ett plastlock i var ände (det ena limmat, det andra försett med ett enkelt handtag och öppningsbart). På sidan monterade jag två enkla fästen för en rem så jag kunde bära det över axeln. Inte snyggt, men väl fungerande. Vill man kan man ju måla röret, fast jag tror färgen fäster dåligt. Kanske bättre då att klä det med självhäftande plast.
Angående gängat lock så tror jag att det blir svårare att få till en snygg lösning, men din vvs-handlare kan säkert sånt bättre än jag.

Tanken va att ha den fastmonterad och nar jag kommer till rätt ställe drar jag ut stativet som jag har i en mjuk väska som man lätt kan hänga över axeln.
Fungerade ein spöväska bra? Hur va hålbarheten? Ja färgen blir ett problem får väl ta och spreja dom eller dippa tyvärr tror jag inte färgen blir kvar speciellt länge i skog och lera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar