Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hästfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Isakisak

Aktiv medlem
Hejsanhopp!

För inte så längesedan var det en kompis till mig som undrade om jag ville vara med och hjälpa till med deras skolföretag, iden är att dom ska sälja bilder till folk på respektives hästar.

efter som att jag kan göra det utan att behöva ta massa betalt så tyckte dom väll att jag passade bra :)

grejen är den att jag aldrig har fotograferat till betalande kunder förut och inte hästar heller för den delen :)

jag brukar oftast fotografera med så billig film som möjligt. men nu vill jag ha en bra film så det blir så fint som möjligt för dom som ändå ska betala för bilderna.

förmodligen ska bilderna tas i närheten av stallet och jag vet inte riktigt hur det ser ut där.

men frågan är vilken film är bra för jobbet??
hälsningar/ Isak
 
Funderar på portra 400. blir det för mycket färg med VC?? normalt gillar jag mycket färg men det kanske blir för mycket om man ska fota hästar??
Fungerar NC bra eller blir det trågigt? speciellt om det är mulet och lite höst/vinter
MvH/isak
 
Kan tyvärr inte ge dig några tips på val av film men däremot ett litet tips när det gäller att fota hästar och det är: fota aldrig uppifrån!
Gå ner i hög med hästens manke så får du ett bra perspektiv (dvs detta gäller om du fotar huvud/hals som jag antar att de flesta hästporträtten kommer se ut).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.