Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Händelser under era fotoår

Produkter
(logga in för att koppla)

Festfotografen

Aktiv medlem
Då jag nu var allmänt tråkig ikväll och åkte hem tidigt från Piteå.

Så tänkte jag bidra med lite roliga eller dråpliga händelserhändelser från tidigare konserter och fetivaler.

Historia 1: Ulf Lundell spelar på Folkparken i Skellefteå kan ha varit 97 eller nått sånt kanske hur som helst var jag Canonägare på den tiden en fin liten EOS 100 under hela konserten så känns dt som om Ulf blänger på mig då och då men jag förstår ingenting tills han under ett mellansnack berättar att någon gjort inbrott på hasn hotellrum och stulit en plånbok och en Canon EOS 100.
Kanske var det då som jag insåg att Nikon nog passade mig bättre ;)


Nån annan som har nått att berätta, inte növändigtvis från musikvärlden
 
Nu vill man ju se en bild på Uffe som blänger också .

Men har du sagt det så..har väl inget om musik men ska fundera.
 
Nu var ju bilden något mörk och Uffe kanske ser ut så där jämt.

Fast en bra konsert var det i alla fall
 

Bilagor

  • uffered.jpg
    uffered.jpg
    29.7 KB · Visningar: 367
Skulle fota punkbandet Asta kask i Uppsala och självklart hade man blivit magsjuk. Mådde som en apa och spydde i deras loge. Det kändes ju lite smått pinsamt. Hur som helst gick spelningen bra och jag blev nöjd med mina bilder, jag går dock under öknamnet "kräk-nisse" efter denna lilla fadäs.
 
Ja den bilden fick man en helt annan upplevelse av nu när man gissar vad han tänker. Kul

Ahum NisseS Den bilden vill vi däremot nog inte se ;-)
 
Har nog förträngt alla pinsamheter, Så då får man ljuga lite då om det är OK?

Så här går det till i kameravärlden



En Nikon D70 steg in i baren. Det var första gången han var ute på egen hand Han försökte vara cool och slänga ena benet lite elegant över stolen. Fallet framåt blev elegant men inte som han tänkt sig. Han tittade sig hastigt omkring men ingen verkade ha sett något. En Minolta A1 log mot honom. D70 undrade oroligt varför hon log. Egot tog över och han beslutade sig att hon var intresserad av hans svarta kropp. Hon hade verkligen mysiga rattar som han kunde tänka sig vrida på. Layouten var det inget fel på heller

Bartendern, en Fuji 645 kom uttryckslöst fram. Han hade ett 60 mm objektiv och då är man uttryckslös.
- Ge mig en hela Firewire, sade D 70 så världsvant han kunde.
- Haru leg?
- Här, sade D70 och slängde fram ett Scandisk16 MB minneskort
Fujin tittade knappt på kortet
- Du ska nog inte ha Firewire, sade Fujin. Han kastade en blick på dörrvakten. Klonk, sade dörrvakten hotfullt,det var en rejäl Pentax 6X7 med trähandtag.
- Vad rekommenderar du då, sade D70 ödmjukt
- Jag vill rekomnendera en halva överexponering, sade Fujin
D70 teg och nickade. Minolta A1 log fortfarande vänligt.


D70 tog ett djupt andetag och vände sig till Aettan.
- Vill du ha en drink?, sade han.
- Visst, sade hon och log så han nästan flämtade.
- En åtta CS tack, betällde Aettan. Ta en burk för jag vill inte ha något crackat ur tappen. Antishaken och inget brus. Fujin bugade sig och gick.
- Vi kan ta en upptäcktsfärd uppåt bergen i morgon, sade den unga kavaljeren, som var på fotohumör.
Aettan log och svarade.
- Vilka objektiv tänker du ta med då? Damm i chipsen är inte så kul uppe på berget.
- Tja, det får bli Tamron 28-75 2,8 , sade D70.
- Antishake it baby, sade Aettan (det var hennes favorityttryck som hon lärt sig av KG). Det blir nog bra. Hon log ännu ljuvare.
- Hörru bartendern, sade Aettan. Du har lagt brus i drinken ändå. Du vet hur jag blir med brus. Då slutar det med backstagefest hos Neat Imagebandet hela natten.


- Uppåt bergen ska vi gå, sjöng D 70 och Aettan gemensamt och strävade uppåt.
I dalen före sista stigningen var det bedövande vackert. Båda kamerorna stannade och reste sina stativ.
När de båda var klara stelnade de till. Några hundra meter framför dem steg en stor stygg Videokamera fram på stigen. Videokameran såg ut att vara på humör för att ramponera kameror denna dag. Blicken var inte trevlig att möta.
Aettan böjde sig ned och ur kameraväskan plockade hon fram ett par gymnastikskor som hon snabbt började snöra på sig. D70 tittade häpen på hennes mixtrande.
- Ska du ta på dig gymnastikskor på Haman nu, utropade D70. Tror du verkligen du kan springa fortare än en Videokamera?
- Nej, sade Aettan, Det tror jag inte, men jag kommer att kunna springa fortare än du.

GO natt
.
 
Uj!
Stackars Nicke. Lilla Aette drog iväg. Det är nog KG som har skrämt henne för stora svarta pojkar.
 
Hum. Jo, men ser KG det här så tar han nog ett allvarligt snack med gamla atettan om vad hon pysslar med på fritiden.
 
Gatufoten: Det var nog det roligaste jag läst sedan jag hittade hit till detta forummet :)

Själv har jag inte så mycket att berätta, förutom när mina spillter nya laddningsbara R6 batterin sjönk till botten av Mjörn på grund av dålig batterilucka på tidig digitalare. Första gången batterierna avändes :(
 
Puuh. Tur att det finns en som delar min bisarra humor.

Det var ett klipp från en hel "saga" om kamerornas liv jag pysslande samman nu. Kanske man skulle posta in den någonstans.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.