Annons

Hähnel Combi TF problem till Canon 5D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

Yeahsussu

Avslutat medlemskap
Hej,

Har nyss införskaffat en Hähnel Combi TF fjärrutlösare till min Canon 5d Mark II, problemet är att jag inte får den att fungera..

Mottagaren och sändaren verkar känna av varandra (de lyser grön/röd samtidigt) men kameran verkar inte registrera att jag använder en fjärrutlösare så den tar ej kort när jag trycker in knappen på fjärrutlösaren. Det lite konstiga är att den fungerar hur bra som helst på min gamla Canon 350D.

Är det nån inställning på 5D´n som jag har missat? Eller kan det vara nåt fel på sladden som kopplas mellan mottagaren och kameran (till 350D´n användes en annan sladd, anpassad för den typ av kamera)?
 
Såvitt jag vet är det bara att ställa in kameran på Fjärrutlösare och trycka av.. Men jag använder inte 5d2 själv, dock bör det stå i manualen till kameran hur du skall gå till väga.

Mvh, Anton.
 
Har provat ställa in kameran på fjärrutlösare men inget händer... mottagaren och sändaren känner av varandra men kameran tar inga kort eller auto fokuserar när man trycker in knappen. Frustrerande!
 
Måhända dumt/omotiverat inlägg - men eftersom jag har en sån där som funkar utan manipulation av kameran (canon 7D): kabel och kontakter är korrekt anslutna?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.